ازدواج ایرانی

ساخت وبلاگ

1394/12/29

,[categoriy]

تشخیص یک جنتلمن واقعی بین آقایان -آکاتشخیص یک جنتلمن واقعی بین آقایان -آکا

آکاایران: تشخیص یک جنتلمن واقعی بین آقایان

آکاایران: جنتلمن (به انگلیسی: Gentleman) در فرهنگ لغات فارسی به معنی با شخصیت، باتربیت، باوقار و نجیب ترجمه شده است همچنین به فردی گفته می شود که همه قواعد اجتماعی، فرهنگی و اخلاقی جامعه را رعایت کند.

به گزارش آکاایران: جنتلمن درواقع اصطلاحی با ریشهٔ لاتین است که در انگلیسی امروز برای اشاره به افرادی به کار می رود که دارای رفتاری مناسب و مؤدبانه باشد. همچنین ممکن است برای اشاره به دسته ای از مردان به کار رود، یا خودش می تواند نشانه ای از رعایت ادب در شخص گوینده باشد.

جنتلمن در ریشهٔ خود به مردی از پایین ترین درجات اصالت در میان خانواده های اصیل انگلیسی اشاره داشت اما رفته رفته مردم از آن برای اشارهٔ مؤدبانه به هر فرد دارای تحصیلات که از خانواده ای شایسته بود استفاده کردند. همچنین جنتلمن تا حدی به فردی اطلاق می شد که درآمدی حاصل از دارایی ها، میراث یا منابع دیگر داشت و بنابراین می توانست بدون نیاز به کارکردن مستقل زندگی کند. با گذشت زمان دایرهٔ استفاده از آن گسترده تر شد و برای اشارهٔ مؤدبانه به هر مردی (مثلاً در عبارت Ladies and Gentlemen به معنی خانم ها و آقایان) به کار رفت.

مطالعات نشان داده است که مردانی که قد متوسط رو به کوتاهی دارند، انتخاب های بهتری برای ازدواج و زندگی مشترک هستند.

مرد ایده آل برای شریک زندگی مردی است که درآمدی خوب داشته باشد و همواره آراسته و وفادار باشد و کمی قدش از متوسط پایین تر باشد. بر خلاف نظر عموم که تصور می کنند مردان قدبلند، تیره و خوش تیب گزینه های بهتری هستند، مطالعات نشان داده است که در زندگی مشترک، مردان ایده آل خصوصیات دیگری دارند.

مطالعات نشان داده است که صرف نظر از جذابیت های ظاهری، مردان کوتاه تر و تیره و در عین حال شیک پوش می توانند شریک های بهتری باشند. در واقع مردان کوتاه تر معمولا درآمد بیشتری دارند و بیشتر امکان دارد که در زندگی مشترک وفادار بمانند و علاوه بر این دوستان و روابط اجتماعی بهتری دارند و به قولی از این طریق یک سر و گردن از همتایان قد بلند خود بالاتر هستند.

در واقع در روابط طولانی همچون ازدواج مردان کوتاه قد بسیار مطلوب تر از مردان بلندقد هستند. نتایج تحقیقی که بر روی 5هزار خانواده انجام شد، نشان داد که مردان آن خانواده ها که بین 23 تا 45 سال بودند و در دو دسته کوتاه قد و بلندقد قرار داشتند، نشان داد که مردان کوتاه قد طلاق های کمتری دارند و بیشتر در انجام کارهای خانه به همسر خود کمک می کنند و به طور کلی نان آور بهتری هستند.

دانستنیهای قبل از ازدواج -


ازدواج ایرانی...
ما را در سایت ازدواج ایرانی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان ezdevajeirani بازدید : 222 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 12:57

,[categoriy]

به گزارش آکاایران: دوران نامزدی، بهترین فرصت برای محک زدن روابط آینده است

دوران نامزدی، بهترین فرصت برای محک زدن روابط آینده است. اگرچه که این دوران در مقایسه با زندگی زیر یک سقف خیلی سطحی است اما به هر حال مشت نمونه خروار است .اگر در دوران نامزدیتان با مشکلاتی رو به رو بودید، به احتمال قریب به یقین همین مشکلات به صورت تشدید یافته ای به زندگی مشترکتان هم راه پیدا می کنند مگر اینکه از همین حالا به فکر اصلاح خود و رابطه دو نفره تان باشید.
ناآشنا بودن ما با روحیات طرف مقابلمان و تمایل به نشان دادن چهره ای مثبت از خودمان ممکن است موجب بروز اشتباهاتی از جانب ما در دوران آشنایی شود که با توجه به شدت آن احتمال بروز تبعاتی همچون جروبحث، بر هم خوردن آشنایی، منتفی شدن نامزدی و اثرات منفی دیگر بعید نیست.


یکی از مهمترین اشتباهات دوران آشنایی نادیده گرفتن مشکلات بزرگ است. بعضی از ما به دلیل این تصور غلط که دوران آشنایی پیش از ازدواج باید بهترین دوران زندگی ما باشد و بدون کوچک ترین ناراحتی و جر و بحثی تمام شود، یا به دلیل علاقه شدیدی که به نامزدمان داریم و دوست نداریم کوچک ترین ناراحتی وی را ببینیم و یا چون هنوز با وی کاملاً راحت نیستیم، از اختلافات بزرگی مانند تفاوت های عقیدتی، فرهنگی، رفتارهای نادرست و... بسادگی می گذریم و هیچ نمی گوییم، اما این کار نه تنها موجب بهبود روابط ما نمی شود، بلکه چون نامزد ما در مورد این مشکل چیزی نمی داند، به رفتار خود ادامه می دهد و این کار وی ممکن است موجب ناراحتی و دلسردی ما شود.
حساسیت بیش از حد یکی دیگر از اشتباهات دوران آشنایی است. این مشکل در نقط مقابل مشکل قبلی، یعنی نادیده گرفتن مشکلات بزرگ قرار دارد و زمانی رخ می دهد که طرفین نگاهی رویایی به رابطه شان دارند و تصور می کنند که رابط کامل رابطه ای است که هیچ تعارضی در آن وجود نداشته باشد.
در چنین حالتی فرد به محض روی دادن کوچک ترین اختلاف ناراحت می شود و گاهی مخالفت نامزدش را به عنوان علاقه نداشتن وی تعبیر می کند. برای مواجه نشدن با چنین مشکلی بهترین راهکار، اتخاذ دیدگاهی واقع بینانه به شرایط رابطه ای موفقیت آمیز و پذیرش تفاوت ها از ابتدای آشنایی است. با این مقدمه، رایج ترین اشتباهاتی که دختران و پسران در زمان آشنایی و نامزدی مرتکب می شوند در ادامه بیان می شود:


بعد از ازدواج مشکلات کم می شود
از آنجا که شما و نامزدتان تازه با هم آشنا شده اید، طبیعی است که در مورد بعضی از مسائل زندگی با هم کمی تعارض و اختلاف نظر داشته باشید، اما مهم این است که هیچ مشکلی با گذشت زمان خودبه خود حل نمی شود. درست است که شما با گذشت زمان به اخلاق و روحیات نامزدتان بیشتر آشنا می شوید، اما آشنایی به تنهایی برای حل مسائل کافی نیست، تنها در صورتی که از همین حالا شیوه های حل تعارض را با نامزدتان تمرین کنید، می توانید به داشتن یک زندگی مشترک موفقیت آمیز امیدوار باشید.


تغییر دادن خود به منظور جلب رضایت طرف مقابل
بعضی از افراد به خاطر اینکه بتوانند علاقه طرف مقابل را به خود جلب کنند، سعی می کنند بعضی از رفتارهایشان را تغییر دهند. البته تغییر دادن رفتار فی نفسه کار بدی نیست، اما اگر قصد ما این باشد که فقط در دوران آشنایی این کار را انجام داده و بعد از ازدواج به روال خود برگردیم، یا به عبارتی برای مدتی نقش بازی کنیم، این کار ما نوعی فریب محسوب شده و بعدها موجب بروز مشکلات بزرگی در زندگی مشترک می شود. پس بهتر است ما در مدت آشنایی خودِ واقعی مان را نشان دهیم تا طرف مقابل بتواند انتخاب آگاهانه ای داشته باشد.


اعتقاد به تغییر طرف مقابل
گاهی اوقات هم ما با این تصور که در آینده می توانیم نامزدمان را تغییر دهیم ، بعضی از جنبه های مهم رفتاری و شخصیتی وی را نادیده می گیریم. تغییر کردن کار راحتی نیست و شرط اصلی آن، خواست خود فرد است.

,[categoriy]

یکی از مهمترین اشتباهات دوران آشنایی نادیده گرفتن مشکلات بزرگ است

طولانی کردن دوران آشنایی
همان طور که داشتن دوران آشنایی کوتاه مدت توصیه نمی شود، طولانی شدن دوران آشنایی هم تبعات منفی دارد که از مهم ترین آنها می توان به از دست دادن تمایل و انگیز طرفین برای ازدواج، احتمال افزایش دخالت والدین و حساس شدن طرفین و به تبع آن افزایش توقعات و تعارض ها اشاره کرد.


ابراز نکردن عقاید خود و توافق های مصلحتی با طرف مقابل
گاهی اوقات به ویژه در ابتدای آشنایی، ما به خاطر اینکه به طرف مقابلمان نشان دهیم که چقدر با هم تفاهم داریم، بسیاری از نظرها و عقاید خود را ابراز نمی کنیم یا به خاطر خشنود کردن نامزدمان با کار یا نظری موافقت می کنیم که به آن اعتقاد قلبی نداریم. البته احترام گذاشتن به نظر دیگران کار بسیار خوبی است، اما اگر این مسئله یک طرفه باشد و زیاد تکرار شود، می تواند مشکلاتی به بار آورد.


ندانستن و نیاموختن زبان مشترک
بسیاری از مشکلات دوران آشنایی تنها به این دلیل رخ می دهند که دو طرف هنوز زبان مشترکی پیدا نکرده اند. نامزد شما چیزی می گوید و برداشتی که شما از حرف او می کنید، آن قدر ناخوشایند است که تا چند شب خواب به چشمتان نیامده و حتی در مورد انتخابتان دچار تردید می شوید، در صورتی که وی هیچ منظوری نداشته است. بهترین راه برای از بین بردن این مشکل، این است که زمانی که نامزدتان حرفی می زند، به جای اینکه برداشتتان را در ذهنتان نگه دارید، با او در میان بگذارید تا ببینید که آیا به خوبی متوجه منظور او شده اید یا خیر.


ایجاد تفاهم پیش از علاقه مندی
گاهی بدون اینکه هیچ گونه علاقه ای به طرف مقابل داشته باشید، به فکر ایجاد تفاهم هستید و ممکن است فکر کنید با ازدواج، علاقه ایجاد می شود. همان طور که تنها با علاقه نمی توان تفاهم ایجاد کرد، تنها با تفاهم هم نمی توان انتظار علاقه و جذابیت داشت. تفاهم مهم است اما علاقه ، تعهد و تفاهم هستند که در کنار هم یک عشق کامل را ایجاد می کنند.


کنار گذاشتن خانواده و دوستان قدیمی
ممکن است شما تصور کنید آشنا شدن با فرد ایده آلتان برای خوشبختی شما کافی است و دیگر نیازی نیست که زمانی را به خانواده یا دوستانتان اختصاص دهید، شاید هم دخالت خانواده و دوستان در مورد رابط شما و نامزدتان باعث شده چنین تصمیمی اتخاذ کنید. به هر حال، دلیل این تصمیم هرچه که باشد، دلیل درستی نیست.


افراد به ویژه در اوایل زندگی مشترک برای حل مشکلات خود به یک شبکه حمایت اجتماعی قوی نیاز دارند؛ شبکه ای که اعضای خانواده و دوستان قدیمی از مهم ترین اعضای آن به شمار می روند. شما با تقسیم وقت خود و اختصاص دادن بخشی از آن به خانواده دوستانتان به آنها نشان می دهید که هنوز هم برای شما مهم بوده و به آنها در کنار آمدن با این تغییر کمک می کنید.


افشای هم مسائل محرمانه
درست است که ما باید با همسر آینده مان روراست باشیم، اما دلیلی ندارد که وی بداند مثلاً پسرخاله ما شش سال پیش از ما خواستگاری کرده و یا ما در سن هفده سالگی به دختر همسایه مان علاقه مند شده بودیم. البته اگر مسئله جدی ای مانند آشنایی قبلی وجود داشته حتماً باید عنوان شود، اما مطرح کردن موارد عاطفی که اهمیت چندانی ندارد تنها موجب بی اعتمادی طرف مقابل می شود و ممکن است وی از این مسئله به عنوان نقطه ضعف شما استفاده کند.


ترس از قضاوت مردم
گاهی افراد دوره آشنایی را طی می کنند، ولی با وجود مشکلات به دلیل قضاوت منفی مردم در مورد خود، آنها را نادیده می گیرند. گاهی افراد پیش از اینکه از همدیگر شناخت پیدا کنند، قول ازدواج می دهند و برای خود تعهد ایجاد می کنند. برخی اوقات حتی اگر طرف مقابل درخواست زمان بیشتر برای آشنایی را از آنها بکند، او را متهم به زیر پا گذاشتن تعهد می کنند.

 گرد آوری مطالب : آکا ایران


ازدواج ایرانی...
ما را در سایت ازدواج ایرانی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان ezdevajeirani بازدید : 184 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 10:33

,[categoriy]

مدل های شیک دسته گل عروس -آکامدل های شیک دسته گل عروس -آکا

آکاایران: مدل های شیک دسته گل عروس

آکاایران: مدل های شیک دسته گل عروس

,[categoriy]

به گزارش آکاایران: مدل دسته گل عروس

,[categoriy]

مدل دسته گل های عروس

,[categoriy]

مدل دسته گل عروس جدید

,[categoriy]

مدل های شیک دسته گل عروس

,[categoriy]

شیک ترین مدل دسته گل عروس

,[categoriy]

مدل های زیبا و شیک دسته گل عروس

,[categoriy]

مدل دسته گل عروس

,[categoriy]

مدل دسته گل های عروس

,[categoriy]

مدل های شیک و زیبای دسته گل عروس

,[categoriy]

دسته گل عروس

,[categoriy]

زیباترین مدل های دسته گل عروس

,[categoriy]

مدل های زیبا و دیدنی دسته گل عروس

,[categoriy]

دسته گل عروس آبشاری لیلیوم

,[categoriy]

دسته گل های شیک عروس

,[categoriy]

مدل های جدید و زیبای دسته گل عروس 94

شیک ترین دسته گل های عروس 2015

تصاویر جدیدترین مدل های گل آرایی ماشین عروس

ازدواج ایرانی...
ما را در سایت ازدواج ایرانی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان ezdevajeirani بازدید : 186 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 9:28

خط قرمزها را مشخص کنید

رابطه شناخت بدون اطلاع خانواده، همیشه مشکل دار و ناقص است، چه بسا هر چقدر هم شما منطقی باشید در نهایت پس از مدتی، مغلوب احساسات و عواطف تان می شوید و در دامی گرفتار می آیید که ممکن است مفری از ان نداشته باشید. اما اگر همواره اصرار دارید که باید خودتان، فرد مقابل را بشناسید لازم است برای این ارتباط حد و مرز تعیین کنید و خطوط قرمز آن را هم برای خود و هم برای ایشان تعریف نمایید. شما به عنوان یک دوشیزه با کمالات، باید صحبت راجع به مسائل جنسی را تنها مشروط به دوران نامزدی بدانید و لاغیر، بی تردید اگر پسری شما را برای ازدواج انتخاب کرده باشد، پیشنهاد منطقی تان را می پذیرد.

بهانه های فرار از ازدواج را بشناسید

از مرکب خیالی شاهزاده سوار بر اسب قصه ها پیاده شوید و با نگاهی منطقی و عاقلانه به قضیه آشنایی تان توجه کنید،چه بسا همیشه پاسخ های مشخصی برای بهانه های آقایانی که از رسمی شدن ارتباط خودداری می کنند، وجود دارد:

* تا کسی را خوب نشناسم، ترجیح می دهم اقدام رسمی نکنم

به راستی تا به حال اندیشیده اید این شناختی که همه راجع به آن سخن می گویند، چگونه شناختی است؟ تعریف شما و فرد مقابل تان از شناخت چیست؟ آیا رد و بدل کردن هزاران پیامک روزانه و مکالمات تلفنی چند دقیقه ای که جز دو سه روز اول ، حرفها تکراری می شوند و بیشتر جنبه گزارش روزانه به خود می گیرند، به واقعیت قدمی در جهت شناخت حقیقی است؟ از سوی دیگر، روال ارتباطات پیامکی و تلفنی چندان مساعد احوال یک دختر باوقار و متین نیست، معمولا دریکی دو سه روز اول، در حد یک مکالمه چند دقیقه ای کوتاه و یا چند پیامک رسمی است اما بعد از چند روز “شما” تبدیل به “تو” می شود و رابطه ها نزدیکتر و نزدیکتر، تا جایی که صمیمیت گل می اندازد و واژه های عزیزم، جانم و… چاشنی پیامک ها می شود و شاید هم در کمتر از دو سه هفته دوست دارم، چقدر زندگی با تو خوب و قشنگه و شعر و شاعری و… بی گمان بعد از تجربه این احساسات لطیف است که اندک اندک پیامک ها و صحبت ها رنگ و بوی جنسی می گیرند و… به راستی این همان روش شناختی است که به دنبال آن بودید؟ به واقع در این سطح از ارتباط ،حتی اگر دهها سال هم به طول بینجامد، جز شناخت سطحی و ظاهری و گاه لطمات عمیق روحی و جسمی چیز مهمی قابل دریافت نخواهد بود.

*فعلا شرایط ازدواج ندارم

آقایان در روابطی که تعهدی را احساس نکنند مسیر ازدواج را دنبال نمی کنند و حتی اگر اتفاقی و به ناچار در مسیر ازدواج قرار بگیرند، بعد از ازدواج، همواره به تعهدشان پایبند نبوده و به احتمال زیاد همان رویه تجردی را دنبال خواهند کرد.

به علت مشغله کاری یا تحصیلی ، شرایط ازدواج ندارم؛ دومین بهانه مردانه ای است که دختران را به امید فردایی که ممکن است هرگز هم رقم نخورد، به انتظار همیشگی می نشاند. اما آیا بهتر نیست از مسند خیال و رویا پایین بیایید و از فرد مقابل تان بپرسید: اگر شرایط ازدواج ندارید، چرا پیشنهاد ازدواج می دهید و مرا به روزی که زمانش هرگز، مقرر نیست، وعده می دهید؟

اگر در جواب این پرسش، با چنین پاسخی مواجه شدید: “می خواهم همدیگر را خوب بشناسم تا به محض محیا شدن شرایط، اقدام کنم”، بدانید که این شرایط هیچ وقت آماده نمی شود، پس دور خوش خیالی تان را خط بکشید و به پای این وعده های خام، عمر و جوانی و شرافت زنانه تان را نسوزانید.

ازدواج ایرانی...
ما را در سایت ازدواج ایرانی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان ezdevajeirani بازدید : 170 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 9:28

,[categoriy]

اصل مهم در دوران نامزدی -آکااصل مهم در دوران نامزدی -آکا

آکاایران: اصل مهم در دوران نامزدی

آکاایران: در دوران نامزدی به این اصول توجه ویژه نمایید.

به گزارش آکاایران: اصل مهم در دوران نامزدی

مجله آکا ایران : البته! درست است که دختر و پسری که جوان هستند با وضعیت هورمونی و هیجانی ای که دارند به سمت همدیگر تمایل زیادی دارند و بسیار سخت است که احساسات و غرایزشان را کنترل کنند اما آنها باید به آینده ای که در پیش خواهند داشت، بیندیشند.

 در دوران نامزدی اصل موضوع، شناخت است. حتی اگر دوره نامزدی ثبت قانونی شده باشد و صیغه محرمیت جاری شده باشد، باز هم دختر و پسر باید روابط کنترل شده و سنجیده ای داشته باشند؛ چراکه ممکن است که این نامزدی به هم بخورد یا دختر باردار شود که در هر دو صورت، مشکلات بسیاری برای آنها به وجود می آید و البته این مسایل در فرهنگ ما بسیار پررنگ تر و مشکل ساز تر خواهد بود.

 بهترین مدت نامزدی

دوره نامزدی باید نه کوتاه مدت باشد و نه آنقدر طولانی باشد که مشکلات و تبعات زیادی را به همراه داشته باشد. مناسب ترین زمان 6 ماه است و در این زمان دختر و پسر باید به صورت معقول و معمول، با شرط شناخت از هم، با یکدیگر رابطه داشته باشند. این کار بسیار سختی است اما اگر دختر و پسر جوان به اصل واقعیت گرایی معتقد باشند، برای داشتن آینده ای بهتر سعی خواهند کرد روابط خود را سنجیده و محدود کنند.

حتی اگر ازدواج فامیلی باشد…

اصل ازدواج باید بر مبنای شناخت طرفین از یکدیگر باشد. بسیاری از خانواده ها به صرف اینکه دختر و پسرشان با هم بزرگ شده اند و سال هاست همدیگر را می شناسند با ازدواج آنها موافقت می کنند و وقتی که آنها وارد زندگی می شوند تازه متوجه تفاوت ها و اختلاف نظراتشان می شوند و اینجا نقطه شروع اختلافات خانوادگی است.

معمولا این ازدواج ها، چشم و گوش بسته است و افراد فقط شناخت ظاهری از هم دارند اما نکته مهم این است که آنها تصور می کنند همدیگر را می شناسند. چنین تصورهای غلطی، جوانان را از مسیر شناخت دور می کند و زمانی که وارد زندگی می شوند، تازه متوجه تفاوت هایشان می شوند و اختلاف هایشان شروع می شود.

مشکلی که در ازدوا ج های فامیلی زیاد دیده می شود، این است که مشکلات زن و شوهر سریع به خانواده ها کشیده می شود و مشکلات را دوچندان می کنند. از سوی دیگر، بسیاری از اختلاف های خانوادگی نیز در روابط زن و مرد تاثیرگذار است و ممکن است روابط آنها را تیره کند. همچنین بسیاری از مسایلی که در ازدواج های فامیلی به وجود می آید به دلیل آنکه سبب برهم خوردن روابط فامیلی نشود، مسکوت می ماند و چه بسا افرادی سالیان سال با مشکلی زندگی می کنند و از آن رنج می برند اما از ترس فامیل آن را به زبان نمی آورند.

مساله دیگر در ازدواج فامیلی، مشاوره ژنتیک است. ازدواج فامیلی تنها باید بر مبنای شناخت صحیح باشد و بعد از آن حتما باید زوجین از خدمات مشاوره استفاده کنند و علاوه بر آن مشاوره و آزمایش های ژنتیک نیز اهمیت دارد.

بارداری در نامزدی

اگر به هر دلیلی شرایط طوری پیش رفت که دختر در دوران نامزدی باردار شد، قطعا در چنین شرایطی باید خانواده را در جریان گذاشت اما برخی از خانواده ها به دلیل تعصباتی که دارند، نمی توانند چنین موضوعی را پذیرا باشند و سریع واکنش نشان می دهند. بنابراین لازم است که دختر و پسر این موضوع را با یک روان پزشک یا مشاور مطرح کنند و آن مشاور با شیوه مناسب خانواده را در جریان بگذارد و به آنها آموزش های لازم را بدهد.

همسرداری،آیین همسرداری ،ناگفته های مسايل زناشویی -

ازدواج ایرانی...
ما را در سایت ازدواج ایرانی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان ezdevajeirani بازدید : 183 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 8:06

,[categoriy]

4 نوع از زنانی که مردان از آنها دوری می کنند -آکا4 نوع از زنانی که مردان از آنها دوری می کنند -آکا

آکاایران: 4 نوع از زنانی که مردان از آنها دوری می کنند

آکاایران: 4 نوع از زنانی که مردان از آنها دوری می کنند

مردان از این 4 نوع اخلاق زنان بسیار دوری میکنند.

 

1– ملکه های عیب جو
ملکه نمایش یک نوع شخصیتی است که بسیاری از خانمها را شامل می شود. این خانمها معتقدند که همه چیز یا خیلی خوب است یا خیلی بد. معنای لغوی ملکه، شخصی است دارای بی نهایت عکس العمل های احساساتی و مهیج.

هیچ حد وسطی برای این دخترها وجود ندارد. همه چیز یا بسیار عالی است یا فوق العاده وحشتناک.
در ارتباطاتشان هم عیب جو، نالان، نق نقو، و اغلب اوقات بی حوصله هستند. همیشه نیازمند این هستند که چیزی بگویند. از نظر آنها هیچ چیز درست نیست. علاوه بر این، این خانمها، انواع و اقسام روش ها را امتحان می کنند تا نظر آقایان را به خودشان جلب کنند. درصورتی که بحران های زیادی پیش روی آنهاست و آنها به دنبال کسی هستند که نجاتشان دهد.

2 – پرنسس های خونسرد
این نوع از خانمها مطمئنا همسرانشان را هم مانند خودشان سرد و افسرده می کنند. آیا شما به همسرتان در جمع بی احترامی می کنید و با او بد رفتار می کنید؟ آیا همسرتان شما را گاهی کناره گیر توصیف می کند؟ با او گرم و صمیمی باشید چرا که او به خاطر همین رفتارهاست که تا دیر وقت کار می کند و با زدن یک تلفن از آمدن به آن قصر یخی( خانه ) عذر و بهانه می آورد.

به گزارش آکاایران: 3 – خانم های اهل پز
این نوع از زنان اغلب خودشان را به رخ دیگران می کشند و معمولا موارد بسیاری برای خودنمایی مقابل دیگران دارند. او می تواند خودش را در قالب یک شخصی در سمت رئیس، یا صاحب یک مرسدس بنز نشان دهد. تا زمانی که او به این کارش ادامه می دهد همسرش هم تاوان این فضائل و کمالات را می دهد. در مواقعی که زن صحبت می کند همسرش ساکت است تا مبادا نسبت به صحبتهای زنش مخالفت کند.مشکل این زنان این است که آنها از همه موقعیت ها استفاده می کنند تا خودشان را به رخ دیگران بکشند و با این کارشان همسرشان را ناراحت و آزرده خاطر می کنند.

4 – خانم های درحال تغییر
این خانمها در برخورد اول با آقایان بسیار خوب و دلنشین به نظر می رسند. همیشه آرایش می کنند و بسیار آرام صحبت می کنند. همیشه مراقب هستند موهایشان آشفته نشود و این را به همسرانشان هم تذکر می دهند. آنها به همسرشان کمی اخم می کنند، لبهایشان را جمع می کنند و سرشان را هم به طرف همسرشان کمی خم می کنند.

قبلا او هیچ کدام از این مشخصات را نداشت اما درحال حاضر همه این ویژگی ها را داراست. زمانی که همسرش از محل کار به خانه می رسد، احساس می کند که با زن جدیدی رو به رو شده است. چنین تغییر چشمگیری حس اعتماد و اطمینان بین آنها را کم می کند. مرد در این لحظه نمی داند چه اتفاقی افتاده و فکر می کند که او را قبلا می شناخته است.

در اینجا شما با زنانی که مردان از آنها دوری می کنند آشنا شدید. مردان فقط زنانی را می خواهند که خودشان ( واقعی ) باشند. زنان سرد، زنان اهل پز، درحال تغییر را فراموش کنید. اجازه دهید همسرتان شما را هر آنچه که هستید ببیند و عاشقتان شود.

ازدواج ایرانی...
ما را در سایت ازدواج ایرانی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان ezdevajeirani بازدید : 190 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 8:06

,[categoriy]

45 نکته زناشویی همسران -آکا45 نکته زناشویی همسران -آکا

آکاایران: 45 نکته زناشویی همسران

آکاایران: 45 نکته زناشویی همسران

به گزارش آکاایران: به گزارش آکا ایران : نکات کاربردی و توصیه های عملی که در رابطه با مسائل جنسی همسران وجود دارد و بایستی رعایت گردد، به طور خلاصه و مختصر اشاره میکنیم.

1. به ارتباط جنسی نگاه مثبت داشته باشید؛

2. به ارتباط جنسی نگاه مقدس داشته باشید؛

3. نقش ارتباط جنسی را در استحکام خانواده باور کنید؛

4. آثار روان شناختی و معنوی ارتباط جنسی را، هرگز فراموش نکنید؛

5. یقین بدانید آمیزش جنسی موفق، سنگ زیربنای استحکام خانواده است؛

6. از ثواب آمیزش جنسی غفلت نداشته باشید؛

7. به برتری جنسی کمّی مردان، ایمان داشته باشید؛

8. به برتری جنسی کیفی زنان، باور داشته باشید؛

9. در آمیزش جنسی افراط نکنید (هفته ای دوبار) ؛

10. مواد غذایی مؤثر در تقویت قوای جنسی را، به خاطر داشته باشید؛

———————————————–

11. نظافت، مسواک و عطرزدن را، قبل از آمیزش فراموش نکنید؛

12. با شکم پر آمیزش نکنید؛

13. در حال ایستاده آمیزش نکنید؛

14. در حال عصبانیت و خشم آمیزش نکنید؛

15. در اتاقی کاملاً خلوت و مقداری تاریک آمیزش کنید؛

16. ترجیحاً شب ها آمیزش داشته باشید؛

17. در حضور کودکان مطلقاً آمیزش نداشته باشید؛

18. وضو و نام خدا را در آمیزش به خاطر داشته باشید؛

19. رو به قبله و پشت به قبله آمیزش نکنید؛

20. در موقع آمیزش، کاملاً عریان نشوید؛

———————————————–

21. در لحظة آمیزش، به آلت جنسی زن نگاه نکنید؛

22. از گفتگو کردن در زمان آمیزش اجتناب کنید؛

23. با فکر زنی دیگر با همسرتان آمیزش نکنید؛

24. از تفاوت عاطفی زن و مرد غافل نباشید؛

25. تفاوت های فردی را در نوع آمیزش، در نظر داشته باشید؛

26. مراکز حساس و تحریکی همسر خود را بشناسید؛

27. روش های اظهار علاقه را بیاموزید؛

28. از ملاعبه و معاشقه، کاملاً بهره ببرید؛

29. برای تحریک زن، بیشتر از ارتباط کلامی بهره ببرید؛

30. به ارگاسم و اوج لذت جنسی همدیگر واقف باشید؛

———————————————–

31. در آمیزش، صبر و حوصله داشته باشید؛

32. حریم اخلاقی یکدیگر را مراعات کنید؛

33. کم رویی را در آمیزش کنار بگذارید؛

34. به حساسیت های رفتاری و اخلاقی یکدیگر آگاه باشید؛

35. یقین بدانید زنان ارتباط عاطفی را بر ارتباط جنسی مقدم می دارند؛

36. از اظهار علاقه و محبت به همسر کاملاً بهره ببرید؛

37. معاشرت نیکو داشته باشید؛

38. کاملاً در اختیار شوهر باشید و همکاری کنید؛

39. بدون آمادگی روانی زن، آمیزش نکنید؛

40. بعد از ارگاسم، با عجله از همدیگر جدا نشوید؛

———————————————–

41. شوخی و بازی جنسی را در موقع هماغوشی جدی بگیرید؛

42. به نوازش جسمانی همسر التزام داشته باشید؛

43. در همة حالات به یاد خدا باشید؛

44. از آمیزش در دوران قاعدگی جداً خودداری کنید.

45. سرد مزاجی و انزال زودرس را جدی گرفته و درمان کنید.

ازدواج ایرانی...
ما را در سایت ازدواج ایرانی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان ezdevajeirani بازدید : 165 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 8:06

,سرطان سینه,سرطان سینه در زنان میگرن دار,میگرن باعث افت سرطان سینه,[categoriy]

زنان میگرنی کمتر سرطان سینه میگیرند -آکاسرطان سینه,سرطان سینه در زنان میگرن دار,میگرن باعث افت سرطان سینه

آکاایران: زنان میگرنی کمتر سرطان سینه میگیرند

آکاایران: محققان آمریکایی دریافتند زنان مبتلا به میگرن کمتر از سایر زنان در معرض خطر ابتلا به سرطان سینه هستند. این مطالعه که توسط یکی از مراکز تحقیقات سرطان در سیاتل انجام شده است، نشان داد  زنانی که دارای سابقه میگرن هستند، در مقایسه با زنانی که چنین سابقه ای را ندارند، 30 درصد کمتر در معرض خطر ابتلا به سرطان سینه می باشند.

به گزارش آکاایران: محققان متوجه شدند این ارتباط در مواردی از سرطان سینه مشاهده می شود که وابسته به هورمون های جنسی زنان هستند. از طرفی این هورمون ها در ابتلا به میگرن نیز نقش دارند. به همبن دلیل است که شیوع میگرن در زنان 2 تا 3 برابر مردان است.

بر اساس مطالعات زنانی که میزان هورمون استروژن در خونشان بالاست، بیشتر در معرض خطر ابتلا به سرطان سینه هستند و در مقابل میگرن اغلب به علت کاهش سطح هورمون استروژن ایجاد می شود.
در حقیقت می توان گفت زنان مبتلا به میگرن در مجموع میزان کمتری استروژن نسبت به سایر زنان دارند و این تفاوت ممکن است دلیل ابتلای کمتر آنها به سرطان سینه باشد.

در بررسی  3412 زن یائسه مشخص شد که 1938 نفر از آنها دچار سرطان سینه هستند و 1474 نفر از آنها هیچ سابقه ای از این سرطان ندارند. در این بررسی سابقه میگرن نیز ارزیابی گردید. نتایج نشان داد زنانی که دچار میگرن بودند، 30 درصد کمتر در معرض خطر ابتلا به سرطان های سینه حساس به هورمون هستند.

شرح و نتایج این تحقیق در نشریه اپیدمیولوژی سرطان به چاپ رسیده است.


آکا ایران

ازدواج ایرانی...
ما را در سایت ازدواج ایرانی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان ezdevajeirani بازدید : 186 تاريخ : جمعه 28 اسفند 1394 ساعت: 13:14

,غربالگری سرطان تخمدان,برداشتن تخمدانها,بستن لوله در زنان,[categoriy]

عوامل ایجاد سرطان تخمدان -آکاغربالگری سرطان تخمدان,برداشتن تخمدانها,بستن لوله در زنان,یائسگی زود هنگام

آکاایران: عوامل ایجاد سرطان تخمدان

آکاایران: عوامل ایجاد سرطان تخمدان

احتمال سرطان تخمدان در صورتی که یکی از اقوام نزدیک، سرطان تخمدان، پستان یا روده بزرگ داشته است، بیشتر میشود.

سرطان تخمدان چیست؟

به گزارش آکاایران: تحقیقات حال حاضر نشان میدهد سرطان تخمدان در لوله های فالوپ آغاز شده و به تخمدانها حرکت میکند . تخمدان اندامهایی دو طرفه در بدن زنان هستند که تخمک تولید میکنند و همسرداری،آیین همسرداری ،ناگفته های مسايل زناشویی - اصلی هورمونهای زنانه استروژن و پروژسترون می باشند. درمانهای سرطان تخمدان در سالهای اخیر موثرتر شده اند و بهترین نتایج زمانی حاصل میشوند که بیماری زود تشخیص داده شود.

علائم سرطان تخمدان

علائم این بیماری عبارتند از:
–    نفخ یا فشار در شکم
–    درد در شکم یا لگن
–    احساس سیری خیلی سریع پس از غذا
–    دفع ادرار مکرر
این علائم به واسطه عوامل زیادی میتواند ایجاد شود که سرطانی نیستند. اگر این علائم دائما بیش از چند هفته وجود داشته باشند، باید به اطلاع پزشک برسانید.

عوامل زمینه ساز: سابقه خانوادگی

احتمال سرطان تخمدان در صورتی که یکی از اقوام نزدیک، سرطان تخمدان، پستان یا روده بزرگ داشته است، بیشتر میشود. محققان معتقدند که تغییرات وراثتی ژنتیک مسئول ده درصد از سرطانهای تخمدان می باشد. این تغییرات ژنتیکی شامل جهش ژنهای BRCA1 و BRCA2 میشود که با سرطان پستان مرتبط هستند. زنانی که سابقه خانوادگی قوی در این زمینه دارند، باید درباره برنامه معاینات منظم با پزشک صحبت کنند.

عوامل زمینه ساز: سن

قوی ترین عامل خطر سرطان تخمدان سن است. احتمال سرطان تخمدان در دوران پس از یائسگی به بیشترین مقدار خود میرسد. استفاده از درمانهای هورمونی پس از یائسگی میتواند خطر آن را افزایش دهد. این ارتباط در زنانی که حداقل به مدت 5 تا 10 سال بدون پروژسترون ، استروژن مصرف کرده اند، شدیدتر است. پزشکان مطمئن نیستند آیا مصرف ترکیب استروژن و پروژسترون نیز خطر آن را افزایش میدهد یا نه.

عوامل زمینه ساز: چاقی

زنان چاق در خطر بیشتر سرطان تخمدان قرار دارند. همچنین میزان مرگ و میر سرطان تخمدان در زنان چاق بالاتر است. به نظر میرسد چاقترین زنان در بیشترین خطر سرطان تخمدان قرار دارند.

آزمایشهای غربالگری سرطان تخمدان

در صورتی که فرد هیچ علامتی ندارد، هیچ روش مطمئن یا آسانی برای تست سرطان تخمدان وجود ندارد. دو روش غربالگری سرطان تخمدان وجود دارد که در معاینات روتین زنان قابل انجام است. یکی آزمایش خون برای بررسی افزایش پروتئینی به نام CA-125 در خون است. آزمایش دیگر اولتراسوند تخمدانها است. متاسفانه مشخص شده است که هیچ یک از این روشها در زنانی که احتمال خطر در آنها متوسط است، موجب نجات زندگی نمیشود. به همین علت غربالگری تنها برای زنانی که دارای عوامل زمینه ساز مهم باشند، توصیه میشود.

تشخیص سرطان تخمدان

تستهای تصویر برداری مانند سونوگرافی یا سی تی اسکن، میتوانند به شناسایی توده های تخمدان کمک کنند اما این اسکنها نمیتوانند مشخص کنند آیا این ناهنجاری سرطانی است یا نه. اگر به سرطان ظن وجود داشته باشد، مرحله بعدی معمولا جراحی برای برداشتن بافتهای مشکوک است. سپس نمونه ای به آزمایشگاه ارسال میشود تا مورد بررسی های بعدی قرار بگیرد. به این کار بیوپسی میگویند.

مراحل سرطان تخمدان

جراحی اولیه برای سرطان تخمدان مشخص میکند سرطان تا چه حد گسترش یافته است. پیشرفت سرطان در چهار مرحله توصیف میشود:
مرحله 1: محدود به یک یا هر دو تخمدان
مرحله 2: گسترش به رحم یا اندامهای نزدیک دیگر
مرحله 3: گسترش به گره های لنفاوی یا لایه داخلی شکم
مرحله 4: گسترش به اندامهای دور مانند ریه ها یا کبد

انواع سرطان تخمدان

اکثریت سرطانهای تخمدان کارسینوم اپی تلیال تخمدان هستند. این تومورهای بد خیم از سلولهای سطح تخمدان شکل میگیرند. برخی تومورهای اپی تلیال به طور مشخص سرطانی نیستند. این تومورها را بالقوه کم بد خیم یا با درجه بدخیمی کم (low malignant potential) می نامند. تومورهای بالقوه کم بدخیم، آهسته تر رشد میکنند و کمتر از اَشکال دیگر سرطان تخمدان، خطرناک هستند.

میزان نجات سرطان تخمدان

سرطان تخمدان میتواند تشخیص دلهره آوری باشد و میزان نجات نسبی پنج ساله آن از 89% تا 18% برای سرطان تخمدان اپی تلیال (بسته به مرحله ای که بیماری تشخیص داده میشود) متفاوت است. در مورد تومورهای بالقوه کم بدخیم، میزان نجات پنج ساله از 99% تا 77% است.

شیمی درمانی

در همه مراحل سرطان تخمدان، شیمی درمانی معمولا پس از جراحی انجام میشود. در این مرحله درمانی داروهایی برای هدف قرار دادن و نابودی هر گونه سرطان باقی مانده در بدن استفاده میشود. این داروها ممکن است خوراکی یا درون وریدی باشند و یا مستقیما به شکم تزریق شود (شیمی درمانی داخل صفاقی intraperitoneal). زنانی که سرطان تخمدان با درجه بدخیمی کم دارند، معمولا نیازی به شیمی درمانی ندارند مگر این که رشد تومور پس از جراحی دوباره ادامه یابد.

درمانهای هدفمند

امروزه محققان بر روی درمانهایی کار میکنند که رشد سرطان تخمدان را هدف قرار دهد. فرایندی به نام رگ زایی یا آنژیوژنز شامل تشکیل رگهای خونی جدید برای تغذیه تومور است. دارویی به نام اواستین، این فرایند را مهار میکند و موجب کوچک شدن تومور یا توقف رشد آن میشود. اواستین برای سرطانهای دیگر نیز تایید شده است اما محققان سرطان تخمدان هنوز در حال تست این درمان که عوارض جدی میتواند در پی داشته باشد، هستند.

پس از درمان: یائسگی زود هنگام

هنگامی که هر دو تخمدان زن برداشته میشود، بدن او دیگر نمیتواند استروژن تولید کند. این امر موجب یائسگی زود هنگام میشود و فرقی نمیکند بیمار چقدر جوان باشد. افت سطح هورمونها همچنین میتواند خطر برخی مشکلات پزشکی را افزایش دهد از جمله پوکی استخوان. در این افراد معاینات منظم پس از درمان، حیاتی است.

پس از درمان: تحرک داشته باشید

ممکن است فرد احساس کند مدت زیادی طول میکشد تا انرژی او پس از پایان درمان، به حالت معمول باز گردد. خستگی مشکل بسیار متداولی پس از درمان سرطان است. آغاز برنامه ورزشی منظم یکی از موثرترین کارها برای بازگرداندن سطح انرژی و بهبود وضعیت هیجانی است. با تیم پزشکی خود صحبت کنید و مشخص کنید چه فعالیتهایی برای شما مناسب هستند.

زنانی که فرزند به دنیا می آورند، کمتر از زنانی که هرگز زایمان نداشته اند، در خطر سرطان تخمدان قرار دارند. خطر این سرطان با هر بارداری کاهش می یابد و شیردهی نیز خطر آن را کاهش میدهد.

سرطان تخمدان در زنانی که قرصهای ضد بارداری خوراکی مصرف میکنند کمتر است. خطر سرطان در زنانی که حداقل به مدت 5 سال قرص ضد بارداری مصرف کرده اند، نصف زنانی است که هرگز قرص مصرف نکرده اند. قرصهای ضد بارداری نیز همانند بارداری از تخمک گذاری جلوگیری میکند. برخی محققان تصور میکنند تخمک گذاریِ کمتر، ممکن است محافظتی در مقابل سرطان تخمدان به حساب بیاید.

کاهش دهنده خطر: بستن لوله

گره زدن لوله ها که رسما به عنوان بستن لوله شناخته میشود، میتواند خطر سرطان تخمدان را کاهش دهد. همین امر در مورد جراحی هیسترکتومی (برداشتن رحم) صادق است.

کاهش دهنده خطر: برداشتن تخمدانها

در زنانی که جهش ژنتیکی دارند که آنها را در خطر بیشتر سرطان تخمدان قرار میدهد، برداشتن تخمدانها گزینه ای برای جلوگیری از این بیماری است. در زنان بالای 40 سال که هیسترکتومی داشته اند نیز این گزینه در نظر گرفته میشود.

کاهش دهنده خطر: رژیم غذایی کم چرب

هیچ رژیم غذایی برای پیشگیری قطعی از سرطان تخمدان وجود ندارد اما شواهدی وجود دارد که نشان میدهد رژیم غذایی در سرطان تخمدان حائز اهمیت است. در مطالعه ای که اخیرا انجام شد، زنانی که به مدت حداقل 5 سال رژیم کم چرب داشتند، احتمال سرطان تخمدان در آنها کمتر بود. برخی محققان گزارش کرده اند که این سرطان در زنانی که مقدار زیادی سبزیجات میخورند نیز کمتر شایع است اما مطالعات بیشتری برای استنباط نتایج قطعی لازم است.


آکا ایران

ازدواج ایرانی...
ما را در سایت ازدواج ایرانی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان ezdevajeirani بازدید : 165 تاريخ : جمعه 28 اسفند 1394 ساعت: 7:06

1394/12/28

,قاعدگی نامنظم , قاعدگی نامنظم در دوران شیردهی, قاعدگی نامنظم چیست,[categoriy]

جدی گرفتن قاعدگی نامنظم -آکاقاعدگی نامنظم , قاعدگی نامنظم در دوران شیردهی, قاعدگی نامنظم چیست, قاعدگی نامنظم بعد از زایمان

آکاایران: جدی گرفتن قاعدگی نامنظم

آکاایران: خطرات قاعدگی نامنظم

مطالعات انجام شده در مرکز تحقیقات سرطان آمریکا نشان داد که بین قاعدگی نامنظم و افزایش خطر ابتلا به سرطان تخمدان ارتباط وجود دارد.

به گزارش آکاایران: برای انجام این تحقیق متخصصان درکالیفرنیا به بررسی بیش از 14 هزار زن پرداخته و وضعیت سلامت آنان را طی 50 سال پیگیری کردند. نتایج نشان داد زنانی که قاعدگی نامنظم آنها 2.4 برابر بیشتر در معرض مرگ ناشی از سرطان تخمدان بودند.

گرچه این تحقیق نشان داد که  قاعدگی نامنظم می تواند فاکتور خطرزای جدیدی برای ابتلا به سرطان تخمدان باشد اما الزاما نمی توان گفت همه زنان مبتلا به قاعدگی نامنظم در معرض خطر این سرطان هستند.


آکا ایران
آکا ایران » خانواده » زناشویی » جدی گرفتن قاعدگی نامنظم

همسرداری،آیین همسرداری ،ناگفته های مسايل زناشویی -


ازدواج ایرانی...
ما را در سایت ازدواج ایرانی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان ezdevajeirani بازدید : 196 تاريخ : جمعه 28 اسفند 1394 ساعت: 7:06

آکاایران: رابطه جنسی

دانستنی های همسرداری : زوجین باید این مسئله را درک کنند که فراهم کردن سلامت روحی و فکری یکدیگر یکی از اهداف ازدواج می باشد و باید بدانند رابطه جنسی سالم و صحیح یکی از اقدامات برای رسیدن به آرامش روحی و روانی است.

به گزارش آکاایران: متخصصین و محققان معنقدند; برقراری رابطه جنسی همانند مصرف ۸ لیوان آب در طول روز برای سلامت زوجین از نیازهای حیاتی است, اما سوال که اینجا پیش می آید این است,

که به چه میزان و چند بار در طول هفته داشتن یک رابطه جنسی سالم زناشویی مورد نیاز بدن زن و مرد است و میتواند تضمین کننده سلامت روانی آنها باشد.

,[categoriy]

رابطه جنسی در هفته چندبار مناسب است ؟ -آکارابطه جنسی در هفته چندبار مناسب است ؟ -آکا

آکاایران: رابطه جنسی در هفته چندبار مناسب است ؟

به گفته ی یک درمانگر جنسی بعد از مطالعات بسیار در این زمینه نظر خود را در این رابطه اینطور منتشر کرد که ” بر اساس نیاز روانی و جسمی زوجین برقراری رابطه جنسی ۱ الی ۲ بار در طول هفته می تواند مناسب ترین تعداد دفعات برقراری رابطه زناشویی باشد.

البته این دفعات مربوط به شرایط معمولی است و دفعات برقراری ارتباط جنسی و زناشویی در اوایل ازدواج دوران بارداری و بعد از زایمان کاملا متفاوت و به طبع کمتر و بیشتر خواهد بود.

همچنین دکتر فیسچ معتقد است : نیاز زن و مرد برای برقراری و داشتن رابطه جنسی در سن دهه ۲۰ دو تا سه روز یکبار است و این در دهه ۳۰ در برخی از زوجین افزایش و در برخی با کمی کاهش مواجه خواهد شد, این درحالی است که این نیاز با توجه به طبع و مکانیسم طبیعی بدن زن و مرد می تواند متفاوت باشد ولی در هر حال به طور متوسط برقراری رابطه جنسی ۲ بار در هفته بهترین و مناسب ترین میزان رابطه زناشویی برای داشتن و کسب سلامت روحی و روانی و البته سلامت جسمی می باشد.

پروفسور فیسچ می گوید : در برقراری رابطه زناشویی و کسب رضایت از یک رابطه جنسی سالم اولین نکته کیفیت است و کمیت در مرحله بعدی قرار خواهد گرفت, به طوری که شاید زوجینی که هفته ای ۴ مرتبه رابطه جنسی برقرار می کنند به اندازه ی زوجینی که هفته ای ۲ بار یک رابطه زناشویی با کیفیت دارند از رضایتمندی و سلامت روحی و روانی برخوردار نباشند.

پزشکان و روانشناسان ایرانی نیز معتقدند زوجین با توجه به فرهنگ اخلاقی کشور باید هر دو تا سه روز رابطه جنسی صحیح و کاملی داشته باشند تا در مواجه با تحرکات و رفتارهای غیر عادی پیش بینی نشده, خود را بیمه کرده باشند.

آرشیو ⇐ رابطه جنسی

مجله آکا ایران

همسرداری،آیین همسرداری ،ناگفته های مسايل زناشویی -

ازدواج ایرانی...
ما را در سایت ازدواج ایرانی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان ezdevajeirani بازدید : 171 تاريخ : جمعه 28 اسفند 1394 ساعت: 5:41

آکاایران: ازدواج سنتی بهتر از ازدواج امروزی

دانستنی های قبل از ازدواج : در حال حاضر ایران در حال گذر از یک جامعه ی با اصالت و سنتی به یک جامعه ی صنعتی و مدرن است و این امر خواه یا ناخواه منجر به تغییراتی در سبک زندگی فردی و اجتماعی افراد جامعه خواهد شد, که میتوان به عنوان یکی از مهمترین این تغییرات به تغییرات در سبک ازدواج اشاره کرد.

,[categoriy]

ازدواج سنتی بهتر از ازدواج امروزی -آکاازدواج سنتی بهتر از ازدواج امروزی -آکا

آکاایران: ازدواج سنتی بهتر از ازدواج امروزی

به گزارش آکاایران: لذا به دلیل اهمیت ازدواج جوانان و لزوم رسیدن آنان به بینشی در این زمینه, پیشنهاد میشود این مطلب را دنبال کنید.

به طور سنتی, خانواده ها برای ازدواج فرزندان خود نکاتی را در نظر می گرفته و هنوز هم در نظر می گیرند. این نکات، حاصل تجربه های خاص خودشان، یا تعالیم فرهنگی و اجتماعی بوده است.

هر خانواده، اصول و قوانین ویژه ای برای خود دارد و تلاش می کند طبق این اصول اقدام کند. وقتی یکی از پسرها آمادگی خود را برای ازدواج اعلام می کند، به طور سنتی، بزرگترها می نشینند و با هم گفتگو می کنند.

در مرحلة اول، از طریق پرس و جو، دختر خانم هایی را برای ازدواج انتخاب می کنند، در مورد آنها و خانواده هایشان تحقیق و بررسی می کنند و بعد، بر اساس اصول و قوانین خانواده ، از بین موارد مطرح شده، یک نفر را بر می گزینند و این گزینش، معمولاً با نظر خواهی از ریش سفید ها و با اصطلاح عقلای قوم صورت می گیرد.

فرایند سنتی ازدواج , معمولاً با خواستگاری رسمی و خانوادگی شروع می شود.

خانواده ها همدیگر را می سنجند تا ببینند آیا مطابق با اصول و هنجارهای یکدیگر هستند یا نه, در صورتی که تطابق وجود داشت، از دختر و پسر هم نظر خواهی می کنند و اگر این دو به ازدواج رضایت دادند، بقیه مراحل اجرا می شود.

حتی هنوز هم در برخی از ازدواج های سنتی در همان شب خواستگاری مراسم عقد کنان انجام می شود ولی شکل امروزی تر آن، این است که خانواده ها به دختر و پسر فرصت می دهند تا همدیگر را بیشتر بشناسند و در طی چند جلسه گفتگو، تصمیم بگیرند.

ازدواج به شیوه متفاوت :

امروزه جوانان و خانواده ها با شکل متفاوتی از ازدواج روبرو می شوند که اصطلاحا به آن ازدواج غیر سنتی گفته می شود.

منظور ازدواجی است که متفاوت با رسوم و قرارداد های خانوادگی و فرهنگی انجام می شود.

مثلا دختر و پسری با همدیگر َآشنا شده، قرار ازدواج می گذارند.

مدتی را برای شناخت همدیگر صرف می کنند و بعد از اینکه تصمیم نهایی را برای ازدواج گرفتند، خانواده هایشان را در جریان قرار میدهند.

یک شکل دیگر هم وجود دارد که دختر و پسری بدون هیچگونه قصدی برای ازدواج وارد یک رابطه عاطفی می شوند، شدیدا به همدیگر علاقمند و وابسته شده و بعد تصمیم به ازدواج می گیرند.

در برخی موارد این دو اصلا آماده ازدواج نیستند اما به خاطر وابستگی ایجاد شده، ازدواج را اجتناب ناپذیر می بینند.

در شکل دیگر، دختر و پسری وارد رابطه عاطفی و بعضا جنسی شده و بعد از مدتی به دلیل احساس تعهد و مسئولیتی که نسبت به طرف مقابل ایجاد می شود، تن به ازدواج می دهند.

بدون اینکه آماده ازدواج باشند و حتی بدون اینکه واقعا یکدیگر را برای ازدواج انتخاب کرده باشند.

در ازدواج هایی از این قبیل، تقریبا در اکثر موارد، زمانی که خانواده ها متوجه قصد ازدواج فرزندشان می شوند و بویژه وقتی که متوجه می شوند که او از مدتها قبل همسر خود را انتخاب کرده است، اصلا واکنش خوبی نشان نمی دهند.

این خبر می تواند خانواده را شوکه کند و آنها را مدتی در شوک و نگرانی شدید نگهدارد.

بویژه وقتی که پافشاری فرزندشان را می بینند این بحران شدید تر می شود.

اما در اکثر موارد، این جوان عاشق و مصمم است که ظاهرا پیروز میدان است و خواسته اش را به کرسی می نشاند.

بی آنکه بداند که آیا تصمیم درستی گرفته است، یا خیر ؟

کدامیک موفق تر است ؟ ازدواج سنتی یا امروزی ؟

هنوز هم ، ازدواج سنتی در مقایسه با ازدواج های امروزی تر، به لحاظ توجه به هنجارها و قوانین خانواده ها، ازدواج با ثبات و امن تری به حساب می آید؛ اما در اینگونه ازدواج ها به برخی از ویژگی های فردی دو طرف ازدواج، توجهی نمی شود.

به عنوان مثال، ابعاد عاطفی، جنسی، ویژگی های شخصیتی و سبک های رفتاری فرد کمتر مورد توجه قرار می گیرد.

شاید به این دلیل که این ویژگی ها برعکس خصائص جسمانی، خانوادگی و سطح اجتماعی فرد مقابل، کمتر ملموس است.

در ازدواج های خیلی سنتی، معمولاً خانواده ها تمایلی به صبر کردن و وقت گذاشتن برای بررسی خصائص فردی طرف مقابل ندارند.

معمولاً خیلی عجله می کنند که کار را تمام کنند (در اینجور مواقع، ضرب المثل « تا تنور داغ است، بچسبان! » را زیاد می شنویم).

البته، آنچه در مورد ازدواج های سنتی گفته شد، به معنای این نیست که در ازدواج های غیر سنتی ، که احتمالاً بدون توجه کامل به معیارها و اصول خانوادگی انجام می شود (مانند ازدواج هایی که با روابط عاشقانه شروع شده و با وجود مخالفت خانواده ها انجام می گیرد), نیازهای عاطفی، جنسی، و .. زوج ها بر آورده می شود.

خیلی از اینگونه ازدواج ها، بیشتر به دلیل کشش های شدید عاطفی و جنسی صورت می گیرد و به دیگر شباهت ها (حتی شباهت در نیازهای عاطفی و جنسی) کمتر توجه می شود.

متأسفانه، کم نیستند زوج هایی که با موانع دشوار اجتماعی و خانوادگی مبارزه می کنند و در نهایت، با اشتیاق فراوان ازدواج می کنند، اما بعد از فروکش کردن اشتیاق شدیدشان، تازه متوجه می شوند که چقدر با هم متفاوتند.

فکر کنید، رسیدن به این نقطه کور چقدر می تواند دردناک باشد.

جوانان امروزی به کدام شکل ازدواج گرایش بیشتری دارند ؟

هر زن و مردی که با همدیگر ازدواج می کنند، بعد از ازدواج، از خود و همسرشان یکسری توقع و انتظار دارند.

بعضی از این انتظارها، یا در راستای خصائص فرهنگی، جسمی و طبیعی فرد بوده و یا نسل اندر نسل به ما منتقل شده است (مانند نقش های فرزند پروری پدر و مادر). اما در کنار این وظایف نسبتاً ثابت، یکسری انتظار هم وجود دارد که به مرور زمان و با توجه به شرایط روز، ایجاد شده و تغییر می کند.

مثلاً اگر سالها قبل، از یک پسر ۲۰ ساله می پرسیدند: «چرا می خواهی ازدواج کنی؟ » به احتمال زیاد پاسخ می داد: « می خواهم ازدواج کنم تا همسری داشته باشم تا به امورات خانه ام رسیدگی کند و .. ». یعنی ازدواج بیشتر به خاطر نقش های اجتماعی و فرهنگی صورت می گرفت.

ولی امروزه از خیلی از جوان ها می شنویم که: « اگر بخواهم غذا بخورم، یک نفر را استخدام می کنم که برایم غذا بپزد، یا به رستوران می روم. یک تمیز کار استخدام می کنم تا به خانه ام برسد و .. پس اصلاً چرا باید ازدواج کنم؟» در مقابل، دختر خانم هایی را می بینیم که استقلال مالی دارند و به لحاظ مالی نیازی به داشتن همسر و تکیه گاه احساس نمی کنند.

این گونه صحبت ها، نشان می دهد که در دنیای امروز، صرفاً به دلیل نقش های اجتماعی و فرهنگی که به طور سنتی به زن سپرده شده، مانند خانه داری و آشپزی یا به دلیل نقش های اجتماعی و فرهنگی که به مرد سپرده شده است، نمی توان ازدواج کرد.

امروزه حتی ازدواج به خاطر رفع نیاز جنسی هم ناکافی است و باز هم انگیزة بالاتری برای ازدواج لازم است. بنابر این، دلایل سابق برای ازدواج، هر چند عالی و لازم است اما کافی نیست.

به نظر می رسد، یک ضرورت قوی برای ازدواج کردن، نیاز به صمیمیت و رابطة پربار عاطفی با شریک زندگی است.

پس اگر نهادهای اجتماعی و خدماتی بتوانند عهده دار نقش های خانه داری و آشپزی بشوند. اگر زنان هم بتوانند گرداننده حد اقل بخشی از نیازهای اقتصادی خانواده بشوند، اما صمیمیت و رابطه توأم با عشق و محبت چیزی نیست که به آسانی و بوفور قابل دسترسی باشد.

به عبارت دیگر اگر در گذشته ازدواج هایی بدون عشق و عاطفه و صمیمیت جنسی صورت می گرفت و ادامه می یافت، اما امروزه این ازدواج ها قطعا دوامی نخواهند داشت.

چرا که برای جوانان امروز، دو پایه و ستون مهم ازدواج، صمیمیت جنسی و عاطفی است که بدون آن هیچ ازدواجی استوار نخواهد بود، مگر به شکل کجدار و مریض.

با توجه به آنچه ذکر گردید، در ازدواج هایی که در آن فقط به اصول و شرایط و هنجارهای خانوادگی و فرهنگی توجه می شود(آنطور که در ازدواج های سنتی مد نظر است) و حتی زمانی که جذابیت جسمی(بویژه در زن) هم مد نظر قرار می گیرد، ممکن است تصادفاً شباهت شخصیتی، عاطفی، جنسی و رفتاری وجود داشته باشد و ممکن است وجود نداشته باشد.

بنابر این با توجه به تغییر نگرش و انتظارات زنان و مردان امروزی، احتمال اینکه چنین ازدواجی علیرغم چارچوب درستی که دارد، نتواند نیازهای عاطفی و جنسی زوج های امروزی را بر آورده کند، کم نیست. لذا ازدواج های صرفا سنتی که در آن شباهت، علاقه، جذابیت جنسی و رابطه عاطفی طرفین اهمیتی ندارد، امروزه کارایی لازم را نخواهد داشت.

در نتیجه، با توجه به آنچه ذکر شد، به نظر می رسد که در ازدواج های امروزی ترکیبی از ازدواج سنتی با شیوه های نوین، نتیجة بهتری داشته باشد. یعنی ازدواج بر اساس یافته های نوین علمی که روی یکسری شباهت های زوجین و ویژگی های مرتبط با رضایت زناشویی و در نتیجه، ازدواج موفق تأکید می کند و علاوه بر آن، توجه به اصول، هنجارها و معیارهای فردی، خانوادگی و فرهنگی دو طرف.

نکات پیشنهادی برای ترکیب ازدواج سنتی و غیر سنتی :

برای داشتن ازدواجی سعادتمندانه بهتر است روند ازدواج و انتخاب همسر بر اساس ملاک های فردی و خانوادگی صورت گیرد و فرد و خانواده، هر دو در این انتخاب و در طی این مسیر سهیم باشند. بدین منظور نکاتی به شما جوانان پیشنهاد می گردد :

۱٫ ازدواج امر مهمی است. تصمیمی است که برای یک عمر می تواند مسیر زندگی شما را تغییر دهد. پس هرگز چشمان خود را نبدید و این امر مهم را صرفا به اطرافیان نسپارید. در این راستا سهم شما باید به مراتب بیشتر از آنها باشد.

۲٫ برای یک ازدواج خوب، لازم است چشم انداز واضح و روشنی از ازدواج داشته باشید. باید دقیقا بدانید که هدف شما از ازدواج چیست ؟ چه خواسته های عینی و واقعی دارید ؟ و در واقع معیارهای مشخص شما برای انتخاب همسر کدامست ؟ لذا قبل از هر انتخابی باید خودتان را بشناسید و شرایط زندگی خود را مرور کنید. مطالعه، مرور قصه زندگی، مشاوره، اجرای تست های خود شناسی، شرکت در کارگاه های خودشناسی و .. می تواند مفید واقع شود.

۳٫ بخش مهمی از خودشناسی، شناخت شرایط زندگی، اصول و هنجارهای خانوادگی، اعتقادی و فرهنگی است. نمی توانید این شرایط و اصول را نادیده بگیرید. لذا، قبل از شروع روند ازدواج، با اعضای خانواده مشورت کرده و موارد مهم از دید آنها را بررسی کنید.

۴٫ در شروع یک رابطه، خانواده را از تصمیم خود مطلع کنید. شاید در آغاز، این کار سخت به نظر برسد و نگران دخالت یا ممانعت از سوی خانواده باشید، اما بدانید که این کار بسیار آسانتر است از اینکه بعدا آنها را در برابر کار انجام شده قرار دهید و شاهد شوک و نگرانی شدید آنها باشید.

ضمنا بدانید که والدین شما به هیچ وجه دوست ندارند، آنها را دور بزنید. قطعا بعدا مخالفت آنها شدید تر خواهد بود.

۵٫ اگر خانواده اصرار بر رسمی کردن رابطه داشتند، آنها را توجیه کنید که لازم است برای شناخت بیشتر یکدیگر، وقت بیشتری بگذارید. خوشبختانه امروزه حتی خانواده های خیلی سنتی ضرورت کسب این شناخت را احساس می کنند و تا آنجایی که تجربه کاری بنده نشان می دهد، کمتر با آن مخالفت می کنند. البته هر خانواده، اصول و خط قرمز های خود را هم دارد که باید به آن توجه کنید.

۶٫ برای شناخت بهتر و بیشتر، حتی الامکان سعی کنید ملاقات هایی را در بطن خانواده و با حضور خانواده دو طرف فراهم کنید. سفرها و دیدارهای خانوادگی طولانی می تواند فرصت فوق العاده ای برای شناخت یکدیگر فراهم کند. البته امیدوارم دیدگاه سنتی خانواده ها مانع این ملاقات ها نشود.

۷٫ قبل از رسیدن به تصمیم قطعی، رابطه عاطفی عمیق بر قرار نکنید. هر چند وجود علاقه و زمینه ارتباط عاطفی برای انتخاب درست لازم است، اما دختر و پسری که در یک رابطه عاطفی عمیق درگیر می شوند، قدرت تصمیم گیری منطقی را از دست خواهند داد.

۸٫ رابطه جنسی را حتی الامکان به بعد از رسمی شدن رابطه موکول کنید.

البته راجع به آن با همدیگر صحبت کرده و چشم انداز واضحی از آینده جنسی بدست بیاورید (که با کمک مشاور ازدواج هم می توانید این اطلاعات را بدست بیاورید) اما تجربه کاری من و همکارانم نشان می دهد که وجود رابطه جنسی قبل از ازدواج، بویژه رابطه مکرر, می تواند موجب کاهش انگیزه طرفین برای ازدواج بشود.

۹٫ در گفتگو های هنگام خواستگاری، به علاقه، مزاج جنسی , انتظارات عاطفی و جنسی، دیدگاه های عاطفی و جنسی حتما اشاره کنید.

۱۰٫ اگر مدت زمانی را صرف شناخت همدیگر کرده اید، برای تصمیم نهایی لازم است یک بررسی همه جانبه انجام دهید.

در این خصوص شرکت در جلسات مشاوره قبل از ازدواج (به اتفاق همدیگر) می تواند مفید باشد. ضمنا برسی روانشناختی و نیمرخ شخصیتی را فراموش نکنید.

با یک بررسی درست کارشناسانه اطلاعاتی برایتان روشن می شود که حتی بعد از سالها رابطه قبل از ازدواج هم نخواهید توانست به آن برسید.

۱۱٫ فراموش نکنید که عشق، شرط لازم برای یک ازدواج موفق است اما «هرگز کافی نیست». پس هیچگاه صرفا به خاطر عشق و بدون در نظر گرفتن شباهت شخصیتی، خانوادگی و .. ازدواج نکنید.

۱۲٫ امروزه دارا بودن حداقلی از علاقه و اشتیاق عاطفی و جسمی، لازمه یک ازدواج صحیح است. اگر اطرافیان شما صرفا به خاطر اینکه فلان دختر یا پسر شرایط خوبی دارد و  شما را به ازدواج با او ترغیب می کنند و می گویند عشق بعدا ایجاد خواهد شد, هرگز باور نکنید.

ممکن است هیچوقت این اشتیاق ایجاد نشود.

مجله آکا ایران

همسرداری،آیین همسرداری ،ناگفته های مسايل زناشویی -

ازدواج ایرانی...
ما را در سایت ازدواج ایرانی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان ezdevajeirani بازدید : 171 تاريخ : جمعه 28 اسفند 1394 ساعت: 5:41

,باردار شدن, باردار شدن, بهترین موقع رابطه جنسی,[categoriy]

بهترین موقع رابطه جنسی برای باردار شدن -آکاباردار شدن, باردار شدن, بهترین موقع رابطه جنسی, تخمک گذاری, رابطه جنسی, قاعدگی, زناشویی

آکاایران: بهترین موقع رابطه جنسی برای باردار شدن

آکاایران: باردار شدن

اسپرم می تواند سه تا پنج روز زنده بماند اما تخمک تنها حدود ۱۲ تا ۲۴ ساعت زنده است.
زمان بندی همه چیز است. زمان دقیق تخمک گذاری برای همه به راحتی قابل تشخیص نیست. بهترین زمان رابطه ی جنسی برای باردارشدن کی است؟

به گزارش آکاایران: بهترین زمان رابطه ی جنسی برای باردارشدن
زمان بندی همه چیز است. اسپرم می تواند سه تا پنج روز زنده بماند اما تخمک تنها حدود ۱۲ تا ۲۴ ساعت زنده است. برای افزایش احتمال لقاح باید در روزهای منتهی به تخمک گذاری و خود آن روز، روزانه رابطه ی جنسی داشته باشید. راه خوب برقراری رابطه یک تا دو روز قبل از تخمک گذاری و روز تخمک گذاری است. با این روش به احتمال بیشتر یک اسپرم سالم در لوله های فالوپ منتظر آزاد شدن تخمک است.

البته زمان دقیق تخمک گذاری برای همه به راحتی قابل تشخیص نیست. این زمان به طول دوران قاعدگی فرد بستگی دارد. یک خانم در حدود روز ۱۴ قبل از عادت ماهانه ی بعدی خود تخمک گذاری دارد – نه در میان دوره. اگر سیکل قاعدگی شما ۲۸ روزه است تخمک گذاری تان حدوداً در میانه ی این سیکل خواهد بود. اما اگر سیکل ۳۵ روزه دارید در حدود روز ۲۱ام تخمک گذاری خواهد بود نه روز ۱۷. ( روز یک اولین روز عادت ماهانه است ) برای تخمین زمانی که باروری شما زیاد است باید از تقویم تخمک گذاری استفاده کنید.

اگر قاعدگی من نامنظم باشد آیا بارداری سخت تر خواهد بود؟
اغلب خانم ها در طول یک سال ۱۲ عادت ماهانه دارند اما برای برخی این تعداد کمتر است و گاهی دیرتر عادت شده و یا حتی در بعضی ماه ها نمی شوند. استرس، ورزش های سنگین، کاهش وزن یا افزایش وزن ناگهانی – همه ی این ها می تواند از عوامل وقفه در عادت ماهانه باشد. هرچه عادت ماهانه ی شما نامنظم تر باشد پیش بینی زمان تخمک گذاری دشوارتر است.

عادت ماهانه ی شما یک ماه ۲۸ روز است، ماه بعد ۲۱ روز، ماه بعد ۳۲ روزه. برای چند ماه سیکل قاعدگی خود را یادداشت کنید. سپس ۱۷ روز از کوتاه ترین و ۱۱ روز از بلندترین دوره کم کنید. روزهای میان این دو روزهایی است که بدن شما در اوج باروری قرار دارد.

اگر دوره های قاعدگی شما نامنظم و بیش از ۳۵ روز یا طولانی تر است باید نزد پزشک متخصص بروید. شاید علت این بی نظمی سندروم تخمدان پلی کیستیک، عدم کارکرد تخمدان، اختلال تیروئید، کاهش وزن شدید و یا بالا رفتن سطح پرولاکتین باشد.

از کجا بفهمیم زمان تخمک گذاری است؟
برخی زنان می توانند بگویند زمان تخمک گذاری آن ها کی است. اما بیشتر زنان متوجه هیچ تغییری نمی شوند. اگر به باردارشدن فکر می کنید چند ماه سیکل قاعدگی خود را یادداشت کنید. برخی علائم تخمک گذاری عبارت اند از:

کمی افزایش در دمای پایه ی بدن . می توانید یک تا دو روز پس از تخمک گذاری هر روز صبح با اندازه گیری دمای بدن قبل از بلند شدن از تختخواب آن را بسنجید. اگر برای چند ماه نمودار دمای بدن را بررسی کنید می توانید به زمان تخمک گذاری خود برسید.

نمیتوان فقط سعی کرد و منتظر نتیجه ماند؟
اگر دوست ندارید لازم نیست مرتباً دمای بدن را اندازه گرفته یا نمودارهای پیچیده برای خودتان رسم کنید.حتی برای بارداری لازم نیست حتماً به ارگاسم برسید. دو یا سه بار در هفته حتماً رابطه ی جنسی داشته باشید، شاید شانس شما کمک کند.


آکا ایران
آکا ایران » خانواده » زناشویی » بهترین موقع رابطه جنسی برای باردار شدن

ازدواج ایرانی...
ما را در سایت ازدواج ایرانی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان ezdevajeirani بازدید : 214 تاريخ : جمعه 28 اسفند 1394 ساعت: 1:44

,[categoriy]

به گزارش آکاایران: زوج هایی در زندگی موفق ترند که در برابر هر پنج بار لبخند ، فقط یک بار اخم بر چهره شان می نشیند

آیا می دانید «نسبت پنج به یک» چیست و چه تأثیری در زندگی مشترک شما دارد؟ «نسبت پنج به یک» جادو نیست اما جادو می کند. باور ندارید، امتحان کنید!
زن و شوهرهایی در زندگی موفق ترند که در برابر هر پنج بار لبخند به همدیگر، فقط یک بار اخم بر چهره شان می نشیند، در برابر پنج تعریف، فقط یک بار از هم انتقاد می کنند آن هم به شیوه ای مثبت و سازنده، و در برابر پنج اشتراک نظر، فقط یک اختلاف عقیده با هم دارند. به این می گویند «نسبت پنج به یک»؛ یعنی داشتن پنج تعامل مثبت در برابر یک تعامل منفی. رعایت این نسبت در زندگی مشترک معجزه می کند. اگر می خواهید این نسبت جادویی را وارد زندگی تان کنید، راهکارهای زیر را امتحان کنید:


الف) برای کاهش دادن تعاملات منفی کارهای زیر را انجام دهید:
به همدیگر قول بدهید که برای حل مشکلتان تمام تلاشتان را بکنید، از جمله این که راه حلی را که با هم پیدا کرده اید اجرایی کنید و اگر نقاط ضعفی داشت آن را اصلاح کنید
1. از مسائلی که باعث تعاملات منفی بین شما و همسرتان می شوند فهرستی درست کنید. مسائلی را که باعث اخم، ناراحتی، انتقاد مخرب، سرزنش ، گله و شکایت، مشاجره و به طور کلی باعث تعاملات منفی بین شما و همسرتان می شوند، فهرست وار روی کاغذ بنویسید. این کار کمک تان می کند تا مسئله هایتان را بهتر بشناسید و بتوانید برای هر کدام از آن ها راه حل هایی پیدا کنید.


2. شما پیشقدم باشید. وقتی این مسائل را شناختید، به یک نکته مهم توجه کنید؛ همان قدر که همسر شما در قبال حل هر مسئله مسئول است شما هم مسئول هستید. بنابراین از سعی کردن برای تغییر دادن همسرتان دست بردارید چون باعث می شوید او در لاک دفاعی فرو برود و در برابر تلاش شما که آن را نوعی تعامل منفی قلمداد می کند، مقاومت بیشتری به خرج بدهد. بهترین کار این است که در حل هر مسئله در درجه اول، انرژی تان را صرف تغییر دادن خودتان بکنید. مثلاً ببینید برای حل هر کدام از مسئله هایی که در فهرست نوشتید، خودتان چه کارهایی می توانید بکنید، مهارت های حل مسئله و مذاکره تان را افزایش بدهید و...


3. ترک عادت کنید. عادت های بد باعث منفی شدن تعاملات زن و شوهر می شوند. اعتیاد به مواد، عادت به رفتارهای پرخاشگرانه، عادت مخرب به کار کردن، عادت به انتقاد کردن، عادت به غر زدن و سایر عادت های بدی را که همه ی انسان ها به نحوی و مقداری دارند، در خودتان شناسایی کنید و آن ها را کنار بگذارید. از آنجا که ترک عادت کار سختی است بهتر است از افراد آگاه و قابل اعتماد کمک بگیرید.


4. از «من» بگویید. سعی کنید برای بیان احساسات، انتقادات و پیشنهاداتتان شیوه های سازنده تری را پیدا کنید. یکی از ساده ترین و مؤثرترین راه های این کار، استفاده از کلمه «من» در ابتدای جملات است؛ برای مثال بگویید « من از این نگرانم که...»، «من احساس می کنم که...»، «من دوست دارم که... اتفاق بیفتد (نه این که من دوست دارم تو... کار را بکنی)»، « درباره ... چه حسی داری یا چطور فکر می کنی؟». این راهکار تأثیر زیادی در کاهش تعاملات منفی بین شما و همسرتان دارد.
سعی کنید برای بیان احساسات، انتقادات و پیشنهاداتتان شیوه های سازنده تری را پیدا کنید. یکی از ساده ترین و مؤثرترین راه های این کار، استفاده از کلمه «من» در ابتدای جملات است
5. دو نفره تصمیم گیری کنید. تصمیم گیری دو نفره یا همان «تصمیم گیری مشارکتی»، نمونه ای از یک تعامل مثبت است که در آن هم شما و هم همسرتان احساس می کنید به هدف و منظورتان رسیده اید و انتظارات هر کدامتان به نحوی در آن مورد ملاحظه قرار گرفته است. برای حل هر مسئله، بعد از بیان دغدغه ها و پیشنهاد راه حل هایی که به ذهن خودتان می رسد، به حرف های همسرتان خوب گوش کنید، سپس سعی کنید راه حلی پیدا کنید که نگرانی و نظر هر دوی شما را تأمین کند.


6. با هم توافق کنید. به همدیگر قول بدهید که برای حل مشکلتان تمام تلاشتان را بکنید، از جمله این که راه حلی را که با هم پیدا کرده اید اجرایی کنید و اگر نقاط ضعفی داشت آن را اصلاح کنید.


ب) برای افزایش دادن تعاملات مثبت کارهای زیر را بکنید:
1. چیزهایی را که باعث تعاملات مثبت بین شما و همسرتان می شوند، شناسایی کنید. کارهایی که باعث افزایش اوقات خوش شما با همسرتان می شوند فهرست وار روی کاغذ بنویسید و سعی کنید هر روز در موقعیت های مناسب از چند مورد آن استفاده کنید.


2. کلمات معجزه می کنند. استفاده از کلماتی که بار منفی دارند همسرتان و سپس خودتان را از رابطه دلسرد می کند. بنابراین از انتقادهای مکرر، غر زدن، گله و شکایت، کنایه و سرزنش، بهانه گیری، عیب جویی و به طور کلی هر حرفی که باعث خراب شدن یک تعامل مثبت می شود جداً پرهیز کنید و به جای آن حرف های مثبت بزنید.


3. احترام بگذارید. هر قدر احترامی که به همسرتان می گذارید بیشتر باشد، شانس تعامل مثبت در زندگی شما بیشتر می شود.


4. مثبت باشید. انرژی مثبت بیشتری به همسرتان بدهید. برای مثال به او بیشتر لبخند بزنید، بیشتر نوازشش کنید، او را بیشتر در آغوش بگیرید و ببوسید، بیشتر با هم باشید، قدرشناس تر باشید، تفریحات دو نفره تان را بیشتر کنید، با هم کارهای جدید و جاهای جدید را تجربه کنید.


5. قوت های پیش زمینه تان را گلچین کنید. شما و همسرتان هر کدام با الگوهای رفتاری ای که از رابطه ی پدر و مادرهایتان یاد گرفته اید وارد زندگی مشترک شده اید. مسلم است که همه ی این الگوها برای زندگی و رابطه ی شما کارآمد نیستند. پس به رابطه ی پدر و مادرتان نگاهی بیندازید، تقویت کننده های تعاملات مثبت را نگه دارید و تضعیف کننده های آن را دور بریزید. 

ازدواج ایرانی...
ما را در سایت ازدواج ایرانی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان ezdevajeirani بازدید : 168 تاريخ : پنجشنبه 27 اسفند 1394 ساعت: 7:17

آکاایران سعیده سلیمانی -بخش کلوب ازدواج آکا ایران
,[categoriy]

پسرانی که موقع خواستگاری جا می زند! -آکا پسرانی که موقع خواستگاری جا می زند! -آکا

آکاایران: پسرانی که موقع خواستگاری جا می زند!

ازدواج، تاریخچه ای به قدمت پیدایش انسان ها در کره زمین دارد و در تمام مکاتب و ادیان مطرح است ازدواج تقریبا اساس تشکیل خانواده و مبنای سازمان اجتماعی هر کشوری است. اهمیت پیمان زناشوئی باعث شده است تا زناشوئی رسمی تحت نظارت و مراقبت قانون در آید. با گذشت زمان در انتخاب همسر تغیراتی بوجود آمده است. در عصر حاضر، آزادی بیشتری به جوانان داده شده تا خودشان همسر انتخاب کنند، همچنین زنان نیز از حقوق جدیدی برخوردارند و این در طرز فکر نسل جوان برای انتخاب همسر تحولاتی را موجب شده است. اما به علل گوناگون ازدواج جوانان ما دچار بحران شده است این بحران سبب خواهد شد بزودی دختران با وجود میل به ازدواج شانس آن را نداشته باشند.

برای جلوگیری از جا زدن در ازدواج انجام فعالیت های دونفره و ایجاد تجربیات مشترک دونفره است که کمک به عمیق تر شدن رابطه و ایجاد احساس صمیمیت بیشتر می شود

اما هر مردی به ازدواج می اندیشد و برای تکمیل احساس مردانگی نیاز به تاهل برای اجرای نقش تکیه گاه برای زنی که دوست دارد حس می کند اما اینکه این احساس نیاز را در قالب ازدواج به اجرا بگذارد و زنی را که دوست می دارد به همسری برگزیند نیازمند هموار کردن مسیر نسبتا طولانی ای است. در وضعیت فعلی جامعه که روابط دختر و پسر نسبت به دهه های گذشته بسیار آزادانه تر است و دسترسی به جنس مخالف از طریق شبکه های اجتماع ساده تر شده است دیگر اقبال چندانی برای ازدواج در وهله ی اول آشنایی دیده نمی شود. همچنین نمی توان تغییر رفتار برخی دختران را نسبت به دختران دهه های گذشته در بی میلی پسران برای پذیرش مسئولیت زندگی زناشویی به عنوان همسر نادیده گرفت.این روابط که مسلما همگی با دوام نیست و مکررا از این دوست به دوستی دیگر با به همراه بردن احساس شکست عاطفی از رابطه قبلی تغییر می کند موجب رشد احساس بی اعتمادی بین دختران و پسران می شود که خود این بی اعتمادی مانعی برای تمایل به ازدواج است.
حال با وجود همه ی این مسائل، جوانانی که تصمیم به ازدواج می گیرند و دختر مورد علاقه ی خود را می یابند به خانواده  اطلاع می دهند، نظر موافق آنها را جلب می کنند و با کسب اجازه آنها قرار خواستگاری می گذارند اما ناگهان بعد از خواستگاری یا حتی تعیین مهریه و جدی تر شدن رابطه و نزدیک تر شدن به پذیرش مسئولیت و پشت سرگذاشتن تجرد دچار سستی در تصمیم و عقب نشینی از خواست خود می شوند و هرچه خانواده پیگیرعلت جا زدن آنها می شوند تنها پاسخ هایی که می شنوند حرفها و دلایلی است که پیش از خواستگاری نیز، مطرح بوده و آنان با پذیرش آن مسائل، تصمیم به خواستگاری گرفته اند، این پدیده به پاهای سرد معروف است که البته در همه ی دنیا وجود دارد و تنها مخصوص فرهنگ ما نیست. وقتی فرد دچار احساس سردی در پاهایش می شود دیگر به خوبی و سرعت قبل گام برنمی دارد و بیشتر اوقات متوقف می شود. اما دلایل خاصی نیز برای این جا زدن و توقف وجود دارد که در ادامه به اجمال بررسی می کنیم.

چرا گاهی جوانان پیش از ازدواج جا می زنند؟

دلایل بسیاری بر این امر موجود است. یکی از این دلایل فکر متعلق شدن به یک نفر تا آخر عمر است که از یک جهت خوب و از جهتی دیگر بد به نظر می رسد. خوب است زیرا با ازدواج کسی را که دوست می داریم می توانیم تا آخر عمر در کنار خود داشته باشیم و از طرفی بد است زیرا با ازدواج و انتخاب همسر،فرد تا اخر عمر باید تنها به بودن در کناریک فرد قناعت کند. دیگر اینکه حس از دست دادن آزادی است. تا قبل از ازدواج جوانان آزادی های بیشتری دارند و پس از آن بسیاری از آزادی ها محدود می شود و فرد متوجه اجبار برای بعضی تغییرات در خود و عادات خویش می شود. مورد دیگر فکر به این موضوع است که آیا این همان همسر مناسبی است که به دنبالش بودم؟ به عبارتی مرد به این موضوع فکر می کند که آیا این دختر همانی است که برای من بهترین گزینه می تواند باشد ؟ البته پاسخ ساده ای برای آن وجود دارد اما مردی که در این موقعیت قرار دارد برایش سخت است باور کند که اگر به این سوال ساده که" آیا دوست داری در کنار زن مورد علاقه ات زندگی کنی و پیر شوی"، پاسخ بدهد، می تواند سریعتر به تردیدهایش پایان دهد.

واقعیت اینست که بین زوج ها لااقل بین 5 تا 7 حوزه تفاوت وجود دارد که تفاوت در صمیمیت و سبک های دلبستگی جهانی است. زوج ها باید انتظار وجود این مسائل را داشته باشند و با یافتن یک استراتژی موفق به حل آن اقدام کنند نه به رها کردن رابطه یا ادامه ندادن خواستگاری

چرا در ابتدای آشنایی، مرد به سوالات چالشی نمی اندیشد؟

در واقع اینکه چرا مرد در همان ابتدای آشنایی به این سوالات فوق نمی اندیشد تا سریعتر بتواند پیش از جلوتر رفتن در رابطه با دختر و ایجاد صمیمیت با وی، زودتر به یک تصمیم خوب برای ادامه ی رابطه یا قطع آن برسد؛ به این علت است که در ابتدا دو نفر بر یافتن مشابهت بین خودشان تمرکز می کنند و تفاوتهای بین فردی تنها به جذابیت رابطه کمک می کند. ولی وقتی دونفر بیشتر در رابطه می مانند کم کم تفاوتها و میزان تاثیرشان خودنمایی می کند که منجر به بروز تعارض و از خودبیگانگی آنها می شود که البته برای بسیاری از زوجها طبیعی است ولی بعضی گیج می شوند و گاهی این خود سرمنشا خیانت در ازدواج است. مردم فکر می کنند یک همسر همه چیز تمام برای آنها یک جای دنیا خلق شده و تنها وقتی خوشبخت می شوند که او را بیابند و البته این همسریک انسان کامل است کاملا بی عیب ونقص؛                                                                                                      

 در حالیکه این تنها یک فانتزی زیباست. اما حقیقت این است که به واقع وجود 5 تا 7 حوزه تفاوت بین فردی دراکثرزوجها نرمال است که تفاوت در سبک صمیمیت و سبک های دلبستگی را موجب می شود. زوج ها بهتر است با آمادگی نسبت به وجود این تفاوت ها به یافتن راه حلهای استراتژیک برای حل و کنار آمدن با آنها باشند هر چه مسئله از فکر و خیال بیشتر فاصله می گیرد و واقعی تر می شود تعارض ها و ترس ها بیشتر می شوند و فرد بیشتر تمایل به تمام کردن رابطه پیدا می کند چه بسا در بسیاری موارد شاهد بوده ایم بین خواستگاری و مرحله ی بعد از آن زمان طولانی ای فاصله می افتد و گاهی فرد ترجیح می دهد آن را تمام کند.

راه های مقابله با احساس نیاز به جا زدن

برای جلوگیری از جا زدن در ازدواج انجام فعالیت های دونفره و ایجاد تجربیات مشترک دونفره است که کمک به عمیق تر شدن رابطه و ایجاد احساس صمیمیت بیشتر می شود و استرس و نگرانی مرد را از پذیرش زن به عنوان تنها زن زندگیش کم می کند.شناختن تفاوت های احتمالی در انتظارات و سبک ها و غافلگیر نشدن از آنها به کنار آمدن بیشتر با شرایط و جلوگیری از جا زدن فرد در انتخابش کمک می کند.

وقتی بهتر است در همان مراحل اولیه جا بزنیم

دلایل زیر میتواند توجیه خوبی برای تردید قبل از ازدواج و گاهی در نهایت جازدن باشد.
احساس تهدید از جانب خواستگار یا مورد خواستگاری
سوء استفاده ی جسمی یا جنسی از طرف مقابل
اعتیاد به مواد مخدر، الکل ،دارو یا قمار
مشکلات جدی خانوادگی مثل عدم تایید خانواده برای ازدواج
انتظارات جنسی نا خوشایند و غریب
خیانت، تقلب، دزدی و عدم صداقت
تعارض های عقیدتی غیرقابل حل
نقشه های کاملا متفاوت برای بچه دار شدن
نوع خرج کردن پول با فلسفه ای کاملا مغایر

برای اطلاع از طرح همسان گزینی آکا ایران اینجا کلیک کنید


ازدواج ایرانی...
ما را در سایت ازدواج ایرانی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان ezdevajeirani بازدید : 177 تاريخ : چهارشنبه 26 اسفند 1394 ساعت: 3:26

1394/12/25

آکاایران  

,[categoriy]

سبک زندگی شهدا و رفتار آنها الگویی ارزشمند برای جوانان امروز است -آکا سبک زندگی شهدا و رفتار آنها الگویی ارزشمند برای جوانان امروز است -آکا

آکاایران: سبک زندگی شهدا و رفتار آنها الگویی ارزشمند برای جوانان امروز است

به گزارش آکا ایران به نقل از ایرنا ازجمعیت هلال احمر، حجت الاسلام والمسلمین عبدالحسین معزی دردیدار با خانواده شهید فرامرزمقنتی که همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) و به مناسبت روز بزرگداشت شهدا انجام شد، با اشاره به جایگاه و مقام و منزلت شهدا، اظهارکرد: شهدا با رشادت ها و از خودگذشتگی ها برای د فاع از مرزها و میهن خود، در برابر دشمنان رشادت ها به خرج داده و لذا وظیفه همه مردم و مسئولان است تا مقام و منزلت آن ها را فراموش نکرده و قدردان شهدا و خانواده آن ها باشند.
وی افزود: ارزش کار پدری که فقط یک بار پس ازتولد فرزند خود او را می بیند و دفاع از ارزش ها و کشورش را بر همه چیز ارجح می داند، قابل تقدیر است.
معزی با بیان این که همسران شهدا با ایستادگی و خویشتنداری، فداکارانه فرزندان خود را تربیت کردند، گفت: همسران شهدا با تحمل رنج مضاعف در برابر همه دشواری های زندگی، برای فرزندان علاوه بر وظایف مادری، نقش پدر را نیز ایفا می کنند و لذا وظیفه داریم تا قدردان همسران شهدا باشیم.
وی با اشاره به این که دفتر نمایندگی ولی فقیه در یکسال اخیر با وظیفه شناسی، دیدار با خانواده شهدا و قدردانی از آنها را در رأس برنامه ها قرارداده است، افزود: امروز نیز درشب شهادت حضرت زهرا (س) و روز بزرگداشت شهدا، در مراسم بزرگداشتی در ستاد جمعیت، یاد و خاطره شهدای هلال احمر و رشادتها، از خودگذشتی ها، جوانمردی ها و پیروزی های غرور آفرین هشت سال دفاع مقدس گرامی داشته شد.

,[categoriy]
اگر در خصوص این موضوع سوالی داشتید، به مشاوره آکا ایران مراجعه نمایید.

ازدواج ایرانی...
ما را در سایت ازدواج ایرانی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان ezdevajeirani بازدید : 183 تاريخ : سه شنبه 25 اسفند 1394 ساعت: 11:44

آکاایران: جهت نمایش تصاویر در اندازه واقعی ، روی آنها کلیک کنید!

چهار گام برای برنامه ریزی مراسم عروسی
گام اساسی اول: تعیین تاریخ عروسی
بدیهی است که همه برنامه ریزی های شما به این تاریخ بستگی دارد. بنابراین ابتدا متناسب با آداب و رسوم خودتان نسبت به تعیین این تاریخ اقدام کنید.

به گزارش آکاایران:

,انتخاب تالار,برگزار کننده مراسم عروسی,برگزاری جشن عروسی,[categoriy]

برنامه ریزی مراسم عروسی -آکاانتخاب تالار,برگزار کننده مراسم عروسی,برگزاری جشن عروسی,برنامه ریزی مراسم عروسی,تشریفات مجالس عروسی,تشریفات مراسم عروسی,تعیین تاریخ عروسی,جشن عروسی,چگونگی برنامه ریزی مراسم عروسی,مجالس عروسی,محل برگزاری جشن,مراسم عروسی,گالری تصاویر

آکاایران:برنامه ریزی مراسم عروسی


تاریخ مراسم روی هزینه های شما تاثیر می گذارد. به عنوان مثال هزینه های اجاره تالار در روزهای خاص و اعیاد و تعطیلات با روزهای عادی متفاوت است. حتی فصل برگزاری مهمانی می تواند تاثیر زیادی در هزینه های شما داشته باشد. اگر مهمان هایی از راه دور دارید بهتر است روزهای تعطیل را برای جشن خود انتخاب کنید. اگر در شهرهای پرترافیک زندگی می کنید، در نظر داشته باشید که معمولا ترافیک خیابان ها در تاریخ های خاص مثل: روز مادر، روز پدر و دیگر مناسبات به مراتب بیشتر از روزهای عادی است و ممکن است روی برنامه ریزی شما تاثیر بگذارد.

گام اساسی دوم: تهیه لیست میهمانان
بسیاری از خانواده ها تصوری که از تعداد مهمانان خود دارند با واقعیت منطبق نیست. بنابراین هرگز به حدس و گمان و تخمین اکتفا نکنید. خواهید دید وقتی لیست میهمانان خود را روی کاغذ بیاورید، با آنچه در ذهن داشتید تفاوت زیادی دارد. نکته دیگر این است که تهیه این لیست شاید تا یک هفته به طول انجامد. چراکه برخی از مهمانان در ابتدا از قلم می افتند. بنابراین هرچه سریع تر لیستی کامل و شسته و رفته از مهمانان خود و همسرتان با ذکر نام و تعداد افراد خانواده مدعو، تهیه کنید.

استفاده از تکنیک تخمین سه نقطه ای
ممکن است نسبت به تعداد دقیق افرادی که ممکن است در جشن شما حضور پیدا کنند شک داشته باشید. مثلا نمی دانید که آیا خانواده ای که در شهر دیگری زندگی می کنند برای عروسی شما خواهند آمد یا خیر. در این حالت از تکنیک تخمین سه نقطه ای استفاده کنید. ابتدا تعداد کسانی را که مطمئن هستید به جشن شما خواهند آمد محاسبه کنید. بعد از آن تعداد کل مهمانان را با فرض اینکه همه و همه به جشن شما خواهند آمد محاسبه کنید. حال میانگین این دو عدد را به دست آورید و مبنای محاسبات خود قرار دهید.

گام اساسی سوم: تعیین بودجه
بعد از تعیین تاریخ و تعداد مهمانان، باید نسبت به بودجه ای که قصد دارید برای عروسی خود خرج کنید، تصمیم گیری کنید. بهتر است قبل از هرچیز در این مورد با دوستان و نزدیکانی که اخیرا جشن خود را برگزار کرده اند مشورت کنید. هزینه ها را به صورت تفکیک شده مثل تالار عروسی، لباس عروس، آرایش عروس، گل، ماشین عروس و… روی کاغذ بنویسید. سپس نسبت به تعدیل آنها با توجه به آنچه که در نظر گرفته اید اقدام کنید. تحقیق در بازار را فراموش نکنید. با کمی پرس و جو در بازار می توانید تصمیم بهتری بگیرید.

گام اساسی چهارم: تعیین محل برگزاری جشن
باغ یا تالار، منزل مسکونی یا ویلای یکی از نزدیکان فرقی نمی کند. آنچه مهم است توافق شما و همسرتان بر سر محل برگزاری و نیز بودجه ای است که برای آن در نظر گرفته اید. در تعیین محل برگزاری مراسم عروسی علاوه بر این ها، نکات دیگری نظیر: تعداد مهمانان، فصل برگزاری، آب و هوای منطقه، مسافت، فرهنگ و آداب و رسوم خانواده ها می تواند در تصمیم گیری شما درباره محل برگزاری مراسم تاثیرگذار باشد. اگر تاریخ جشن شما، یکی از اعیاد و یا روزهای خاص است، هرچه سریع تر نسبت به رزور تالار و یا باغ اقدام کنید. چراکه ممکن است در تاریخ مورد نظر شما، تالار ها و باغ های مناسب رزرو شده باشند.

ازدواج ایرانی...
ما را در سایت ازدواج ایرانی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان ezdevajeirani بازدید : 186 تاريخ : سه شنبه 25 اسفند 1394 ساعت: 6:09

آکاایران مصاحبه: الهام فخرایی-بخش خانواده ایرانی آکا ایران

,[categoriy]

برای کنار هم بودن هزینه می دهیم -آکا برای کنار هم بودن هزینه می دهیم -آکا

آکاایران: برای کنار هم بودن هزینه می دهیم

امیدواریم گفتگو با آقای کسب وکار در آستانه ی سال جدید نگاهی تازه را برای شما رقم بزند و از خواندن آن لذت ببرید:
*جناب رضایی شما در چه سنی ازدواج کردید و اگر امروز  با توجه به  تجارب و آموخته هایتان میخواستید در این باره تصمیم بگیرید چه زمانی را برای ازدواج مناسب تر میدید؟
من سی و پنج سالم بود که ازدواج کردم، ولی الان اگر بخواهم تصمیم بگیرم، قطعا پاسخ من این است که زودتر ازدواج می کردم، چون احساس می کنم برای بعضی چیزها  دیر شد، اما شاید این پختگی و بلوغی که الان دارم آن زمان نداشتم، با این حال باز هم فکر می کنم حداقل باید هفت سالی زودتر ازدواج می کردم، چون واقعا خود زندگی زناشویی و خانواده فضایی را ایجاد می کند که در جای دیگری کمتر می توان چنین تجربه ای را کسب کرد و به بلوغ رسید.

*بعد از ازدواج همه ی ما یک پختگی و بلوغ را تجربه می کنیم؛ خروج از بهشت! این بلوغ بسیار ارزشمند و راهگشاست و در عین حال کمی شوک برانگیز، چطور پیش از ازدواج برای این بلوغ آماده شویم؟
هنوز برایش راه حلی ندارم و بعید می دانم چنین چیزی امکان داشته باشد که بتوان زودتر از موعد شخص را برای این فضا آماده کرد، چون بعضی از موارد فقط در همان فضا تجربه خواهد شد. آمادگی داشتن برای این موارد درست مثل این است که من کسی را برای شنا کردن آموزش دهم، ولی این بسیار متفاوت است با وقتی که آب لمس می شود و آن اتفاق تا نیفتد، بعید می دانم که بشود آماده شد. امیدوارم این نیاز به کسب آمادگی، خیلی شخص را به وسواس نکشاند و فکر نکنند که هنوز برای ازدواج آمادگی نداریم، چون بسیاری از موارد را باید در خود رابطه جستجو و تجربه کرد و بعید می دانم بیرون از رابطه بتوان برای آن آماده شد.

من همیشه تلاش می کنم این را با فرزندم تمرین کنم که ممکن است اتفاق های بدی در زندگی ما رخ بدهد که در کنترل ما نیست، اما حواسمان باشد که واکنش ما به این اتفاق ها در اختیار ما هست و این ماییم که انتخاب می کنیم

*هنجارهای عرفی جامعه بخش زیادی از زندگی ما را متاثر کرده، بااین حال گاهی با کمی دقت و موشکافی درمی یابیم که هیچ دلیل عقلی برای پذیرش و زندگی  بر اساس این مجموعه باورها نداریم، چه کنیم؟
هر جامعه ای مجموعه ای از هنجارها را در خودش دارد که بر اساس ساختار، سازمان و زمان خودش آنها را شکل داده، اما لزومی ندارد که فکر کنیم این هنجارها همیشگی هستند و دوام و قوت آنها پابرجاست، قطعا برخی از این هنجارها بخاطر نقشی که در سازمان دهی، مدیریت و بهینه سازی روابط دارند، دوام هم خواهند داشت.
اما دسته ی دیگری از آنها به نظر می رسد که دیگر کارایی لازم را ندارند و خرد دیگری جایگزین آنها شده است که ناشی از پاسخ دادن به مجموعه نیازهای دیگری است؛ مثلا در مورد فاصله ی سنی در ازدواج، این هنجار در گذشته ی جامعه ی ما وجود داشته که زن همیشه کوچکتر از مرد باشد، اما ممکن است مردی هم باشد که ترجیح بدهد با زنی بزرگتر از خودش ازدواج کند و این پختگی و بلوغ را در همسرش دوست داشته باشد و از آن لذت ببرد، اما دیگری طراوت ناشی از سن کمتر را ترجیح بدهد؛ این تفاوتها باعث می شود ما کمی به هویت های فردی خودمان بیشتر توجه و دقت کنیم و فضای زندگی خودمان را تماما بر اساس کدهایی که از قبل از جامعه دریافت کرده ایم محدود نکنیم و بتوانیم با وجود فردی خودمان هم در تماس باشیم، همچنان که رعایت برخی از این هنجارها ما را از آسیب های اجتماعی در امان نگه می دارد.
*درواقع خط قرمز ما در رعایت این هنجارها می تواند همین هویت فردی باشد و اینکه ما تا زمانی که هویت فردی خودمان را از دست ندهیم می توانیم با هنجارها کنار بیاییم. با این وصف خط قرمز زندگی شخصی شما چیست، آنچه در زندگی مشترک و رابطه با فرزندتان مورد تاکید شماست؟
خط قرمزها معمولا بر اساس سن، شخصیت و موقعیت ما کمرنگ و پر رنگ می شوند، اما آنچه که من معمولا رعایت کرده ام و برایم اهمیت داشته این بوده که  صداقت را اصل قرار داده ام، علی رغم اینکه برخی مواقع برایم بسیار تلخ بوده است. بگذارید این را با یک خاطره برایتان مثال بزنم؛ در اوایل ازدواجم، همسرم یکبار برای من کتاب هدیه گرفته بود، اما از آنجایی که من اغلب مطالعه می کنم و از طرفی ایشان هم هنوز با سلیقه ی کتاب خوانی من آشنا نبود، پیش می آمد که من قبلا آن کتاب را خوانده بودم یا با سلیقه ی من جور نبود، بنابراین به ایشان گفتم که چون سلیقه ی خیلی خوبی در انتخاب لباس دارید، من بیشتر ترجیح می دهم که هدیه ای که از شما دریافت می کنم لباس باشد و لطفا برای من کتاب هدیه نگیرید. طرح این موضوع ابتدای کار باعث دلخوری همسرم شد، اما آرام آرام این روال ادامه پیدا کرد و همسرم هم به همین ترتیب مواردی را که برایش اهمیت داشت با من مطرح کرد، همین صداقت و روراستی به من و ایشان کمک کرد که رابطه ی موثرتر و موفق تری داشته باشیم، البته نه به این معنا که هیچ چالشی نداریم، ما هم در رابطه با هم دچار چالش می شویم، اما با حل کردن این چالش ها یاد گرفته ایم که چقدر برای هم ارزش قایل هستیم و حاضریم برای در کنار هم بودن هزینه بدهیم و این روش به نظر من هر دوی ما را برای در کنار هم زندگی کردن علاقه مندتر کرده است؛ هر دوی ما روح زندگی مشترک را ارزشمند می دانیم و تلاش می کنیم از آن مراقبت کنیم و آن را تغذیه کنیم.  

من سی و پنج سالم بود که ازدواج کردم، ولی الان اگر بخواهم تصمیم بگیرم، قطعا پاسخ من این است که زودتر ازدواج می کردم، چون احساس می کنم برای بعضی چیزها دیر شد

*مهمترین چیزی که بعنوان یک پدر فکر می کنید فرزندتان لازمست بیاموزد چیست؟
فکر می کنم مهمترین چیزی که پسرم باید بیاموزد این است که زندگی جایی دوست داشتنی هست، علی رغم اینکه همیشه هم  اتفاق هایی دوست داشتنی در آن نیفتد. من همیشه تلاش می کنم این را با فرزندم تمرین کنم که ممکن است اتفاق های بدی در زندگی ما رخ بدهد که در کنترل ما نیست، اما حواسمان باشد که واکنش ما به این اتفاق ها در اختیار ما هست و این ماییم که انتخاب می کنیم. بنابراین تلاش کرده ام یاد بگیرد که چطور اشتباهش را جبران کند، نه اینکه اصلا اشتباه نکند. به همین ترتیب هم وقتی خطایی می کند، به جای اینکه با عصبانیت و پرخاش واکنش نشان بدهم روی جبران کردن تاکید می کنم.
حتی در توضیح آن دسته از تذکرهایی که بیشتر اجتماعی هست، تاکید می کنم که این موضوع از نظر من هیچ اشکالی ندارد، اما از نظر جامعه و عرف به این دلایل اشتباه محسوب می شود. مثلا آروغ زدن در فرهنگ ما پسندیده نیست، اما در بعضی از جوامع این را نشانه ای برای تشکر و لذت بردن از غذا می دانند. بنابراین هر جامعه ای مجموعه ای از قواعد و اصول دارد که شاید من منشاء دقیق همه ی آنها را ندانم، اما برای اینکه از نظر اجتماعی آسیب نبینیم لازم است آنها را رعایت کنیم، با این حال به معنای این نیست که این موارد همیشه و بطور مطلق درست یا نادرست هست.

*چه کسی نقش محوری در تربیت و رشد شخصی شما داشته است؟
در پاسخ به این پرسش نمی توانم شخص خاصی را نام ببرم، افراد زیادی در این تربیت نقش داشته اند؛ آموزگاران من که با نگاهی که به زندگی داشتند، به من آموختند که می توان فکر کرد و فکر کردن بزرگترین سرمایه ی بشری است، آنهایی که با عشق ورزیدن به من یاد دادند که باید چگونه در زندگی عشق داشته باشم و کتابهایی که مطالعه کرده ام.
*و سوال پایانی اینکه، آیا امسال در  خانه تکانی به همسرتان کمک کردید؟

بله نه تنها کمک می کنم، بلکه بسیار هم دوست دارم. هر جایی که کاری هم بتوانم انجام بدهم، چه گردگیری، نصب کردن چیزی یا جابجا کردن وسایل حتما همراهی می کنم. صادقانه به شما بگویم که خانه تکانی برای من چیز عجیبی نیست، از کودکی در خانه هایمان آن را تجربه کردیم و کمک می کرده ایم، حالا هم در زندگی مشترک با کمال میل آن را انجام میدهم. با خانه تکانی خانه روح تازه ای پیدا میکند که من این روح را دوست دارم.
سپاس از فرصتی که در اختیار ما قرار دادید، آرزو می کنم سال خوبی برایتان رقم بخورد. 


ازدواج ایرانی...
ما را در سایت ازدواج ایرانی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان ezdevajeirani بازدید : 198 تاريخ : سه شنبه 25 اسفند 1394 ساعت: 3:39

آکاایران فارغه صفری-بخش کلوب ازدواج آکا ایران
,[categoriy]

در جستجوی زیبارویی برای ازدواج -آکا در جستجوی زیبارویی برای ازدواج -آکا

آکاایران: در جستجوی زیبارویی برای ازدواج

معیارهای ازدواج هرشخصی بسته به روحیات وسلایق فردی متفاوت است اما داشتن تحصیلات عالی، زیبایی چهره و اندام، اصالت خانوادگی ، موقعیت های اجتماعی ، شغل ، ثروت و ...... از جمله معیارهای شاخص و رایج در میان جوانان به هنگام همسر گزینی  به شمار می آیند؛ به دیگر سخن، معیارهای انتخاب همسر به مانند یک فیلتر در گزینش نهایی، نقش تعیین کننده دارند. حال این پرسش مطرح است که از این فیلتر طراحی شده، تا چه اندازه ای برای ارزیابی مناسب و صحیح همسر دلخواه و مناسب می توان بهره برد؟

در انتخاب شریک زندگی جمال و زیبایى به اندازه اى باید باشد که طرفین، یکدیگر را بپسندند و جذابیت کافى براى همدیگر را داشته باشند

معیارهای ازدواج را بایستی به دو گروه اصلی و فرعی تقسیم بندی کرد و هرگروه را بسته به اهمیت شان در ارزیابی فرد مورد نظر باید دخالت داد. در چنین تقسیم بندی، معمولا این  سوال به ذهن متبادر می شود که نقش کدامیک از این دو گروه از معیارها، در انتخاب همسر تعیین کننده تر است؟

بی تردید  معیارهای گروه اصلی بیشترین اهمیت و نقش را در زندگی زناشویی ایفا می کنند؛ ولی آیا اهمیت گروه اصلی باعث می شود تا معیارهای فرعی از ارزش وجایگاه مناسبی  برخوردارنباشد؟! در پاسخ این سوال باید گفت: توجه به یک گروه باعث زیر سوال رفتن اهمیت گروه دیگر نمی شود؛ اگرچه به یقین می توان اذعان نمود معیارهای گروه اصلی مهمترین و تعیین کننده ترین مؤلفه ها در سلامت و سعادت یک انتخاب هستند. جمال و زیبایی یکی از معیارهای فرعی در همسر گزینی است ولی آیا قرار گرفتن این مبحث در گروه فرعی، به این معناست که نقشی تعیین کننده در انتخاب شریک زندگی ندارد؟!

زیبایی باطن را فدای زیبایی ظاهر نکنید

انسان ذاتا زیبایی را دوست دارد و در جستجویی زیبایی است. جذابیت ظاهری منجر جذب و کشش افراد نسبت به یکدیگر می شود و این یک پدیده کاملا طبیعی است . در امر ازدواج نیز، جمال و زیبایی همسر یک مزیت است و نمی توان آن را نادیده گرفت چراکه افراد دوست دارند با همسر زیبا و دلربا ازدواج کنند اما آیا داشتن زیبایی می تواند تعیین کننده ترین گزینه در انتخاب شریک زندگی باشد ؟  پاسخ این است که در انتخاب شریک زندگی جمال و زیبایى به اندازه اى باید باشد که طرفین، یکدیگر را بپسندند و جذابیت کافى براى همدیگر را داشته باشند؛ اسلام نیز به این امر مهم تاکید کرده و به همین جهت به مرد و زن اجازه می دهد که قبل از ازدواج یکدیگر را ببینند و بپسندند .
اما در برخی مواقع افراد مهمترین مرحله برای انتخاب همسر را زیبایی جنسی و ظاهر طرف مقابل می دانند، این تفکر شخصی اگر چه شاید صحیح است ولی درصورتی که به عنوان اولین و اصلی ترین معیاردر گزینش همسر ، مطرح شود، اندکی جای بحث دارد؛ چه بسا جاذبه های ظاهری پس از گذشت اندک زمانی درکنار هم بودن، رنگ می بازند و جایگاه سابق شان را از دست می دهند. قطعا برای شما هم پیش آمده است که در برخورد اول با یک نفر، چندان از ظاهرش خوشتان نیامده باشد ولی پس از آشنایی کامل و برخورد با وی، همان فرد را بسیار جذاب و دوست داشتنی ببینید.

بی گمان، علت این گرایش،  آشنایی هر چه بیشتر شما با ویژگی های شخصیتی و اخلاقی آن شخص است، بنابراین می توان گفت همه چیز به تیپ و ظاهر افراد خلاصه نمی شود ولی از آنجایی که ازدواج خیلی پیچیده تر از یک رابطه دوستی معمولی است، لازم است به گونه ای متفاوت تر به اهمیت و نقش ظاهر توجه داشته باشیم. توجه به قیافه و ظاهر همسر مسئله ای است که اهمیت آن تنها مربوط به دوران عقد و اوایل زندگی مشترک است و بهتراست جوانان برای گزینش صحیح همسر آینده خود با تعیین حد و مرز مشخص برای زیبایی ، به ملاک های مهم دیگری (اصلی) توجه بیشتری به خرج دهند. چراکه قیافه هر کس هر چقدر هم که خوب باشد به مرور زمان از درجه اهمیت آن به دلیل بروز مشغله های فراوان زندگی کاسته می شود و شاید هم می توان گفت به مرور اهمیت آن از بین خواهد رفت و در نهایت شخصیت و خصوصیات فردی طرف است که شما با آن ارتباط خواهید داشت و اگر آن فرد از نظر شخصیتی مطابق میل شما نباشد در زندگی مشترک دچار مشکل خواهید شد.

تناسب در زیبایی، بهترین است

کسی که ظاهر همسر برایش مهم است بایستی قبل از برقراری هر ارتباطی به این مسئله توجه  داشته باشد که آیا درکنار این فرد بودن، منجر به هیجان وی می شود یا خیر؟!

اگرچه توجه به ظاهر در ازدواج، از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است و همگان نیز خواهان زندگی در کنار یک زیبارو هستند اما بسیار شایسته است دختر و پسری که قصد ازدواج دارند، میزان توجه خاص و منطقی را برای این معیار لحاظ کنند، چراکه ممکن است توجه بیش از حد به زیبایی، باعث بی توجهی به گزینه های مناسبی شود که اگرچه شاید زیبایی در حد کمالی ندارند اما شایسته زندگی مشترک هستند، از سوی دیگر، بی توجهی به این موضوع نیز مشکل ساز است چه بسا عدم دقت به آن، زندگی مشترک را با مشکلات متعددی مواجه می سازد که عاقبت نیز، منجر به سردی رابطه زناشویی زوجین می شود. توجه به جذابیت جنسی و ظاهر اهمیت خاص خود را دارد اما مهمترین معیار انتخاب، رفتار و شخصیت شریک زندگی است. جذابیت باید حداقل در حد متوسط باشد ولی دراین مورد نیاز نیست وسواس به خرج داد. چراکه بهترین انتخاب را هم داشته باشید ، باز، بهترین هایی وجود خواهد داشت.
کسی که ظاهر همسر برایش مهم است بایستی قبل از برقراری هر ارتباطی به این مسئله توجه  داشته باشد که آیا درکنار این فرد بودن، منجر به هیجان وی می شود یا خیر؟! این موضوع یک مساله کاملا دوطرفه است، در این مورد نه تنها نباید در حق خود اجحاف کرد، بلکه باید حق طرف مقابل را نیز مدنظر داشت چه بسا داشتن همسری مطلوب و مطابق با خواست دل، از حقوق بجای هر یک از طرفین در امر ازدواج است.

برای اطلاع از طرح همسان گزینی آکا ایران اینجا کلیک کنید


ازدواج ایرانی...
ما را در سایت ازدواج ایرانی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان ezdevajeirani بازدید : 173 تاريخ : سه شنبه 25 اسفند 1394 ساعت: 3:39

آکاایران  

,[categoriy]

بیمه ازدواج جوانان رونمایی شد+جزئیات -آکا بیمه ازدواج جوانان رونمایی شد+جزئیات -آکا

آکاایران: بیمه ازدواج جوانان رونمایی شد+جزئیات

مراسم رونمایی از بیمه ازدواج جوانان با حضور محمود گودرزی وزیر ورزش و جوانان، محمدرضا رستمی معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان، نمایندگان بیمه و برخی مسئولان در ساختمان شماره یک وزارت ورزش و جوانان رونمایی شد.

به نقل از آکا ایران به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، در این مراسم محمود گودرزی وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه دولت به تنهایی قادر به حل مسائل جوانان نیست، اظهار داشت: باید در سطح وسیعی از ظرفیت های موجود در جامعه به ویژه ظرفیت های مردمی برای حل مشکلات جوانان استفاده کرد. به کار گیری و استفاده از این ظرفیت ها موضوعی زمان بر است که باید از تکنیک های لازم برای آن استفاده کرد که البته این تکنیک ها الزاماً شناخته شده نیستند و شاید نتوان تمام مسائل حوزه جوانان را این گونه حل کرد اما کمک کننده است تا بخش اعظمی از مشکلات مرتفع شود.

وی به تفاهم نامه وزارت ورزش و جوانان و شرکت بیمه درخصوص بیمه ازدواج جوانان اشاره کرد و گفت: این تفاهم نامه موارد مفیدی را شامل می شود که مراحلی از قبل از ازدواج، مشاوره برای افراد را انجام می دهد و با اعتباراتی که بیمه در اختیار دارد و حمایت های مادی و معنوی در مراحل قبل، بعد و پس از ازدواج می تواند برای جوانان بسیار مفید باشد.
گودرزی ادامه داد: حل مشکلات ازدواج جوانان باعث می شود ضریب امید به آینده در آنان افزایش پیدا کند و نکته حائز اهمیت این است که تمامی عوامل و اصحابی که می توانند در این مسیر مفید باشند باید اطلاع رسانی های لازم را انجام دهند تا به توسعه این مهم کمک کنند چرا که اگر مردم نسبت به موضوع بیمه ازدواج آگاه شوند سازمان های مرتبط برای پاسخ گویی به مردم مکانیزم هایی را ایجاد می کنند که بسیار روشن است.

وزیر ورزش و جوانان بیان کرد: زمانی بیمه شخص ثالث مانند امروز مورد استفاده مردم قرار نمی گرفت اما دیگر هم اکنون مردم خود را ملزم به استفاده از این بیمه می دانند که تا حد زیادی باعث کاهش تصادفات شده است.

وی گفت: اگر در امر ازدواج، مسکن و مسائل مادی و غیر مادی بیمه ها و سایر مراکز حمایتی وارد شوند بسیاری از مشکلات جوانان کاهش پیدا می کند.

انتهای پیام/


خبرگزاری باشگاه خبرنگاران | آخرین اخبار ایران و جهان

ازدواج ایرانی...
ما را در سایت ازدواج ایرانی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان ezdevajeirani بازدید : 182 تاريخ : سه شنبه 25 اسفند 1394 ساعت: 3:39